زنجا ن- ایرنا - وزیر کشور گفت: پروژه بازگشایی معبر پادگان ارتش زنجان که هم اکنون در مراحل پایانی کار است، تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان از این معبر بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی و مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

 سرهنگ جلال صالحی، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان در این بازدید گفت: در مجموع هفت هکتار از اراضی پادگان ارتش در اختیار بازگشایی این معبر قرار گرفته است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز با بیان اینکه بازگشایی این معبر بخش قابل توجهی از مساله ترافیک این محور را رفع خواهد کرد، گفت: این پروژه هم اکنون مشکل خاصی ندارد و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر کشور همچنین در مسیر فرودگاه زنجان در محدوده اراضی " سارمساقلو " از زمین ۹۰۰ هکتاری که برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان پیش بینی شده است، بازدید کرد.

وحیدی، در جریان مشکل اصلی این طرح که تاکید ارتش زنجان بر رعایت یک هزارو ۵۰۰ متری حریم آن عنوان شد، قرار گرفت.

استاندار زنجان نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر حریم یک هزارو ۵۰۰ متری برای این اراضی اعمال شود، بخش بزرگی از طرح شامل حدود ۹۰۰ هکتار زمین از دسترس خارجی می‌شود.

در پایان این بازدید، مقرر شد، بحث و بررسی در خصوص رفع مشکل اصلی اراضی طرح منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان در دستور کار قرار گیرد و در آینده نزدیک حل شود.

وزیر کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از پروژه های عمرانی استان و شرکت در چند برنامه اداری وارد زنجان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر کشور پس از ورود به فرودگاه زنجان مورد استقبال رسمی استاندار زنجان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت.

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی زنجان، بازدید از پروژه بازگشایی معبر پادگان ارتش در شهر زنجان و بازدید از آسفالت ریزی معابر در این شهر، بازدید میدانی از اجرای طرح نانینو، بازدید از روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، حضور در جشن اشتغال کارگران تازه استخدام شده شرکت ایران ترانسفو، دیدار با خانواده معظم شهدا و شرکت در جلسه شورای تامین استان، از برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به زنجان است.