تبریز - ایرنا - ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز گفت: با حضور شبانه روزی کارکنان واحدهای مختلف گمرکات استان تشریفات گمرکی موکب‌های اربعین حسینی تسریع شده و در کمترین زمان انجام شد.

لیلی اورنگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گمرک تبریز تشریفات رویه های گمرکی صادرات قطعی اقلام مصرفی و غیرمصرفی مورد نیاز موکب ها از جمله ملزومات پذیرایی و اسکان ۴۰ موکب خدمت رسان و خروج موقت بیش از ۱۲۰ خودروحامل بار، کامیون و خودروهای ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام شد تا زائران اربعین حسینی کمبودی نداشته باشند.
وی اظهار کرد: با هدف تسریع و تسهیل در امور موکب های اعزامی از استان، جلسات متعدد هماهنگی بین حوزه نظارت گمرکات استان و مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین نشست توجیهی آموزشی برای مسئولین مواکب استان در گمرک تبریز برگزار شد.

اورنگی گفت: اعزام ارزیاب جهت ارزیابی در محل شهرستان های میانه و بناب به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل از دیگر برنامه های تسهیلگری گمرک در این ایام بود.

ممنوعیت موقت ثبت تلفن همراه مسافری از کشور عراق 
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی همچنین گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رجیستر تلفن همراه با رویه مسافری، برای مسافران یا زواری که تا پایان شهریور وارد کشور می شوند ممنوع است.
وی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق  کالا و ارز ریاست جمهوری، مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و مکاتبه رییس ستاد اربعین و معاون وزیر کشور به گمرک، تا پایان شهریور سال جاری، ثبت گوشی تلفن همراه با رویه مسافری از مبداء عراق ممنوع اعلام شده است و  رجیستر تلفن همراه  در مبادی ورودی و گمرکی برای مسافرانی که از عراق باز می گردند انجام نخواهد شد.

وی اعلام کرد: این مصوبات موقت بوده و فقط در خصوص مبداء عراق بوده و تنها تا پایان شهریور اجرا می شود.