دماوند- ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با بیان اینکه ۵۴۰ تعاونی فعال و غیرفعال در سطح شهرستان دماوند وجود دارد، گفت: هم اکنون ۳۰۰ تعاونی راکد در شهرستان دماوند وجود دارد که از ابتدای امسال به ۹۰ تعاونی راکد اخطار انحلال داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین خدایاری روز سه شنبه افزود: این تعاونی های راکد طی پنج سال گذشته هیچ گونه اخطاری دریافت نکرده بودند اما اینک قصد تعیین تکلیف این تعاونی‌ها را داریم. 

وی با اشاره به اینکه هرجوانی که جویای کار باشد با مراجعه به این نهاد در شهرک های صنعتی مشغول به کار می شود، اظهار داشت:  از علاقه مندان به ثبت تعاونی استقبال می‌کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شهرستان دماوند برای ثبت تعاونی‌های کشاورزی  ظرفیت خوبی دارد چراکه با توجه به وجود باغات و زمین‌های کشاورزی، این فرصت برای علاقه مندان فراهم است و می توانند از تسهیلات و مزایای آن بهره مند شوند.

خدایاری ادامه داد: فقط یک تعاونی فعال برای دانش آموختگان کشاورزی داریم که در زمینه تولید گل رز هلندی و گلاب‌گیری فعالیت می‌کند و تاکنون موفق عمل کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با بیان اینکه دماوند در بحث ایجاد اشتغال عملکرد خوبی داشته است، افزود: ۸۵ درصد از تعهدی که استانداری تهران برای این شهرستان تعیین کرده، محقق شده است و از سه هزار و ۲۰۰ مورد اشتغال در سال جاری تاکنون دو هزار و ۸۰۰ مورد آن تحقق یافته و در سامانه رصد اشتغال در سطح استان تهران و شهرستان های استان رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.

خدایاری گفت: عمده دستگاه‌های شهرستان بیش از۸۰ درصد به تعهدات اشتغال خود عمل کرده و برخی از دستگاه‌ها نیز از میزان ۱۰۰ درصد عبور کردند؛ تلاش داریم امسال ۲۰ درصد بالاتر از سهمیه‌ای که برای شهرستان در نظر شده، عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دماوند صورت گرفته است و این موضوع بدون حمایت آنها محقق نمی شد.