تهران-ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که هیئت مصر در نشست وزرای خارجه عرب در اعتراض به ریاست این نشست توسط نماینده دولت لیبی این نشست را ترک کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که هیئت مصر به ریاست سامح شکری وزیر خارجه این کشور صد و پنجاه و هشتمین نشست وزرای خارجه عرب را ترک کرد.

طبق گفته این منابع، هیئت مصر در اعتراض به ریاست این نشست توسط نجلاء المنقوش، وزیر خارجه دولت عبد الحمید الدبیبه به جای لبنان نشست را ترک کرده است.

مصر معتقد است که دوره نخست‌وزیری عبدالحمید الدبیبه نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی به پایان رسیده است و به همین دلیل نباید وزیر خارجه دولتی که عمرش به سر آمده است، ریاست نشست وزرای خارجه عرب را بر عهده بگیرد.
الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که برآمده از توافقنامه‌های سیاسی زیر نظر سازمان ملل در بیش از یکسال پیش است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قدرت را تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب پیش از این نشست یک نشست مشورتی را برگزار کردند.

مسائل مشترک کشورهای عربی و در رأس آنها مسئله فلسطین، یمن، سوریه، لیبی و بحران اقتصادی لبنان در دستور کار صد و پنجاه و هشتمین نشست وزرای خارجه عرب قرار دارد.