رشت - ایرنا - مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶.۵ میلیون دانش‌آموز سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ در مسابقه های قرآن، عترت و نماز در ۹ رشته و ۱۵ سطح شرکت کردند.

میکائیل باقری روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و یازدهمین دوره رقابت‌های فرهنگیان گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور نیز در این رقابت‌ها شرکت کردند.

وی با تشریح رویکرد و سیاست‌های تحولی اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید افزود: بر این اساس چند برنامه اصلی در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی مد نظر است که با تلاش در راستای تحقق آنها برای ترویج و توسعه فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز دانش آموزی گام برمی‌داریم.

باقری در تشریح این برنامه ها با بیان اینکه در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی هم‌افزایی با کتاب‌های درسی مد نظر است، ادامه داد: از این‌رو نقاط مشترک اهداف اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت پرورشی را از کتاب‌های درسی مشخص کرده و در محتوی مسابقه‌ها از کتاب‌های درسی استفاده می کنیم.

مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از معلمان برای تحقق برنامه‌های قرآنی اضافه کرد: با مربیان پرورشی مدارس در جهت ارتقاء برنامه درسی و کیفی قرآن، عترت و نماز بهره مند می شویم.

وی تبدیل مسابقه‌های قرآنی از انفرادی به گروهی را از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی عنوان و ذکر کرد: ممکن است در این برنامه از اولیاء دانش آموزان کمک گرفته شود و مسابقه های مختلف قرآنی مادران و دختران یا پدران و پسران برگزار کنیم.

کار شاخص گیلان تربیت حافظان قرآن کریم است

باقری همچنین در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و یازدهمین دوره رقابت‌های فرهنگیان گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی با اشاره به کارهای ویژه در گیلان در حوزه قرآنی گفت: کار شاخص آموزش و پرورش گیلان تربیت حافظان قرآن کریم است.

مدیرکل اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سه دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را برگزار کردیم که نماینده ۲ دوره جمهوری اسلامی ایران، از استان گیلان بود از این‌رو مدل تربیت حافظان قرآن کریم از این استان باید صادر شود.

وی با قدردانی از معلمان و مربیان مدارس و نیز تلاش مضاعف آنان در دوران شیوع کرونا افزود: معلمان در دوران کرونا اجازه ندادند که پرچم فعالیت های قرآنی زمین بماند یا اینکه برنامه های این حوزه کمرنگ شود.

در این مراسم دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقه های قرآن، عترت و نماز گیلان تجلیل شدند. در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.