رشت - ایرنا - اثر هنری و پوستر سرود «انا من حسین» به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی روز پنجشنبه در رشت رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گیلان و ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی این استان حضور داشتند، از پوستر سرود "انا من حسین"  که در سه محور حرکت سیاسی اربعین، عشق به امام حسین (ع) و وحدت بین شیعه و سنی سروده شده است، رونمایی شد.

این اثر با خوانندگی و آهنگسازی مصطفی احمدی تولید شده که قاسم صرافان، علی باباپور و امیرحسین بی‌خطر به عنوان شاعران بخش فارسی و مرتضی حیدری آل‌کثیر به عنوان شاعر بخش عربی آن هستند.

تخریب شاعران و هنرمندان انقلابی هدف دشمنان نظام 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در حاشیه آیین رونمایی این اثر هنری به خبرنگاران گفت : هدف دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی در جنگ روایت و تهاجم فرهنگی؛ تخریب شاعران است تا اثر آنان را بی‌ارزش جلوه داده و آن را از بین ببرند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: هم اینک نیز شاهدیم که استکبار جهانی و هم پیمانانش برای تخریب اربعین حسینی تمام سعی و تلاش خود را بکار بسته‌اند و کمرنگ کردن اربعین حسینی و ایام سوگواری اباعبدالله (ع) را محور عمل خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و این عزاداری‌ها همچون خود فلسفه قیام امام حسین (ع) است که کاخ‌های طاغوت و ظلم را فرو می‌ریزد زیرا مردم با بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورای حسینی، نظام سلطه استکبار جهانی را به چالش کشیدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: در این ایام پایانی و روزهای افول نظام استکبار جهانی و تمدن غربی، آنان تمام انرژی خود را برای تخریب، تحریف و انحطاط مکتب حسینی و نظام انقلاب اسلامی بسیج کرده و فرقه‌های تجمع و اسلام آمریکایی نیز تمام همت خود را به خصوص در بخش رسانه بکار می‌گیرند تا آثار انقلابی را تخریب کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه خط ارتجاع، مترصد انحراف مکتب حسینی است و رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص هشدار دادند، ما موظفیم از عناصر مردمی در عرصه جهاد رسانه‌ای و فرهنگی حمایت کنیم.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز قشرهای مختلف دهه‌های ۷۰ و ۸۰ حرکتهای استکبار سوزانه‌ای دارند و در سرود سلام فرمانده نیز که با حضور کودکان دهه ۹۰ اجرا می‌شود، امت مستضعفین را به خط کرده و نظام امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی را به چالش کشیدند.

وی با اشاره به اثر "انا من حسین" نیز گفت: هم اکنون شاهدیم که جوان هنرمندی از دهه ۷۰ با استفاده از ابزار ترانه و موسیقی در باب قیام عاشورا آثاری را خلق کرده که همانند همه حرکتهای مردمی بسیار ارزشمند است و در این راستا همه مسئولان فرهنگی باید در حمایت معنوی و  مادی از این عناصر انقلابی اقدام موثر داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: خوشبختانه در فرهنگ‌سازی انقلابی و دینی گیلانیان خوش درخشیده اند و شاعران و هنرمندان ما در این حوزه بی‌نظیر هستند و آثار ممتازی را همانند سرود "سلام فرمانده" و سرود "انا من حسین" خلق کردند اما این استان با داشتن چنین گنج‌های بی نظیری، کمتر دیده می‌شوند و امید است که رسانه‌ها در شناساندن این افراد و آثار آنان، کمک شایانی کنند.