قزوین-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه ۵۰۰ هکتاری شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور در دستور کار بوده و بزودی کلید می خورد.

رضا افلاطونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات مربوط به توسعه ۵۰۰ هکتاری این شهرک گلخانه ای در قالب فاز دوم به انجام رسیده و با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور عملیات اجرایی و آماده سازی آن نیز در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین هزینه های آماده سازی اراضی در شهرک گلخانه ای نودهک از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با آماده سازی اراضی و تامین زیرساخت های لازم (آب،برق و گاز) آنها را برای ساخت گلخانه و بهره برداری در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار می دهیم، اظهار داشت: پیش بینی های لازم به منظور تامین آب فاز توسعه شهرک گلخانه ای از محل سد نهب انجام شده است.

افلاطونی یادآور شد: با اجرای فاز توسعه یاد شده شهرک گلخانه ای نودهک به یکی از بزرگترین مجتمع های گلخانه ای خاورمیانه و دنیا تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش از این فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به مساحت حدود ۷۰ هکتار آماده سازی و در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار گرفته بود.

این مسوول با اشاره به مزایای کشت گلخانه ای نسبت به فضای باز به ویژه صرفه جویی قابل توجه آب، اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها است.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار با ۴۸۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.