اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه یک خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی برای استفاده در اختیار دانشجویان قرار داده و برای رفاه حال این قشر فرهیخته ۲ خوابگاه متاهلی دیگر نیز در دست احداث دارد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی به ایرنا، دکتر اسماعیل چمنی تصریح کرد: هزینه‌های یک خوابگاه متاهلی در دست احداث را خیران تقبل کرده‌اند و احداث یک خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی دیگر نیز به مساحت کلی ۷۳۵ مترمربع و با ۳۸ مترمربع برای هر واحد با تامین نیمی از هزینه‌های آن توسط خیرین و نیمی نیز توسط دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شده است.

وی افزود: تامین خوابگاه و اسکان دانشجویان مهم‌ترین دغدغه دانشگاه است و با مدیریت مناسب از فضای اداری و استفاده مطلوب از منابع جابجایی‌هایی در داخل دانشگاه انجام شده و ساختمانی مناسب با ۲۵۰ نفر ظرفیت برای اسکان برادران اختصاص یافته است.

او ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای تجهیز این ساختمان به تخت، یخچال، اجاق گاز و سایر امکانات انجام یافته است و از اول مهر ماه اسکان دانشجویان انجام خواهد گرفت و در حوزه خوابگاه خواهران نیز مشکل جدی وجود ندارد و یک باب ساختمان با ظرفیت ۱۲۰ نفر در دست تجهیز است. 

چمنی اظهارامیدواری کرد این دانشگاه با اقدامات انجام شده مشکل خاصی در اسکان دانشجویان برادر و خواهر نداشته و با تکمیل پروژه خوابگاهی سرانه خوابگاهی آن افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیت پذیرش دانشجویان ورودی جدید را ۲ هزار و ۲۵۰ نفر ذکرکرد و افزود: این ظرفیت پذیرش در ۲۸ رشته با آزمون و ۳۳ رشته بدون آزمون و بر حسب سوابق تحصیلی است و ۲ هزار و ۲۱۰ نفر برای مقطع کارشناسی و ۴۰ نفر برای مقطع کاردانی در نظر گرفته شده است.

وی تعداد کل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ۹ دانشکده را ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر اعلام کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران قرار دارد.