قم-ایرنا- خطیب جمعه قم، اهمیت پیاده‌روی حماسی اربعین در تقویت باورهای دینی و اقتدار مذهبی را موردتوجه قرار داد و گفت: اربعین حسینی امروز به خاری در چشم مستکبران تبدیل‌شده و دشمنان عزت اسلامی و نزدیکی بین ایران و عراق را هرگز نمی‌خواهند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، اضافه کرد: حضور میلیونی زائران اربعینی بسیاری از توطئه‌های دشمنان علیه جهان اسلام و کشورهای محور مقاومت را خنثی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: عموم مردم و نهادهای دولتی در رابطه با این فریضه وظیفه دارند و بی‌توجهی به آن عواقب دنیوی و اخروی زیادی برای مردم و جامعه دربر دارد.

سعیدی همچنین الزام فیفا به حضور زنان دربازی‌های لیگ برتر فوتبال را مورد اشاره قرار داد و گفت: از دولت انتظار داریم با دستورات لازمی که به وزیر ورزش و جوانان می‌دهد از ناهنجاری‌هایی که این مساله می‌تواند به وجود بیاورد جلوگیری کند؛ چراکه احکام الهی مقدم بر الزامات نهادهای بین‌المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید دوباره بر مشکلات حضور زنان دربازی‌های ورزشی، یادآور شد: مردم مؤمن ایران از حضور زنان در چنین فضاهایی که احتمال ناهنجاری در آن وجود دارد، گله‌دارند و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

سعیدی اظهار داشت: دولت و مسئولان باید زمینه شادی حلال را در جامعه ایجاد کنند، ما موافق شادی و مخالف ابتذال هستیم و به‌سادگی نمی‌توان از کنار خطوط قرمز عبور کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم نباید اجازه دهد که عادی‌سازی برخی ناهنجاری‌های اخلاقی از محل ورود زنان به ورزشگاه‌ها که توسط برخی مدیران رده پایینی انجام می‌گیرد به نام این دولت ثبت شود.

سعیدی ابراز داشت: ملت غیور ایران همان‌گونه که در ابتدای انقلاب با حضور درصحنه، دست‌های متجاوز را قطع کردند امروز نیز در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی درصحنه هستند.