بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: عملیات تکمیل زیرساخت گردشگری در روستای دوربنی قشم با صرف هزینه پنج میلیارد ریال خاتمه یافت.

 سهراب بناوند روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: در این عملیات برق‌رسانی به اسکله دوربنی شامل روشنایی تیرهای برق و نصب برج نور ۲۰ متری انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه هزینه مورد نیاز اجرای طرح از محل اعتبارات استانی تامین شد، ادامه داد: روستای دوربنی از توابع بخش شهاب جزیره قشم به دلیل دارا بودن سواحل زیبا یکی از اماکن گردشگری جزیره قشم است.

وی همچنین با اشاره به وجود برنامه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان جاسک ابراز داشت: موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در این شهرستان صادر شد که براساس آن یک مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اشاره کرد:‌ حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از این طرح گردشگری ۲۹۰ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آن برای ۳۳ نفر شغل ایجاد می‌شود.

بناوند اشاره کرد: سواحل دریای عمان، غار سادرمن، تلگراف‌خانه جاسک از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان جاسک بوده که می‌تواند گردشگران به این شهرستان جذب کند.