کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: دوران دفاع مقدس، نماد مقاومت ملت در برابر جریان سلطه و قدرت‌های بزرگ استکباری جهان است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا مهرتاش» روز شنبه در نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس که با حضور سردار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد؛ عنوان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون رشادت ها و جانفشانی های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با محوریت ولایت فقیه است.  

وی تاکید کرد: امروز وظیفه همه ماست که در قالب جهاد تبیین به روایت ارزش های والای دوران دفاع مقدس، از طریق پیشکسوتان و راویان عرصه جبهه و جنگ، همرزمان شهدا و پدران و مادران این عزیزان، بپردازیم.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه نسل جدید نیازمند شنیدن روایت های اصیل دوران دفاع مقدس است، افزود: آشنایی این نسل آینده ساز با ارزش های والای دوران دفاع مقدس و تشریح آرمان ها و دغدغه های شهدا و رزمندگان برای آن ها، به انتخاب مسیر درست و رهایی از سردرگمی کمک می کند.

وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین این ارزش ها در قالب‌های نوآورانه و جذاب به ویژه برای نسل جدید با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

مهرتاش در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های گسترده ستاد اربعین استان برای خدمات رسانی مناسب به زوار حسینی اشاره کرد و گفت: این روزها استاندار کرمانشاه به صورت میدانی، روند خدمات رسانی دستگاه های مختلف به زوار اربعین و تردد از مرز خسروی را به شکل مدیریت می‌کند و این ویژگی در میدان بودن، نقش زیادی در کاهش مشکلات مرز داشته است.  

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات مناسب به زوار حسینی در ایام اربعین، از چهار ماه قبل آغاز شده است ولی عواملی مانند عدم آمادگی مناسب طرف عراقی، گرمای هوا و استقبال گسترده مردم، کار خدمات رسانی در این شرایط را دشوار کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: ارسال بخشی از اقلام موردنیاز استان با هماهنگی معاون اول رییس جمهور انجام شده است و وزیر کشور نیز امروز به شکل میدانی از مرز خسروی بازدید کرده و همزمان یک هواپیمای سی ۱۳۰ حامل آب معدنی در اختیار استان قرار گرفت.

وی همچنین از زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و دستگاه های مختلف خدمات رسان در این ایام اربعین در راستای خدمت به زوار امام حسین علیه السلام قدردانی کرد.