ایلام - ایرنا - رییس بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) فراجا در مرز مهران گفت: این بیمارستان در پایانه مرزی آماده خدمت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی است و تاکنون به یک هزار و ۵۰۰ زائر خدمات درمانی ارائه شده است.

دکتر روستا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان مجهز با ۴۰ تخت دارای اتاق عمل، رادیولوژی، داروخانه، آی سی یو، تخت بستری و واحدهای مختلف درمانی در حال فعالیت است.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای از سوی مدیریت فراجا با دانشگاه علوم پزشکی ایلام این بیمارستان صحرایی در مرز احداث شده و از ۱۲ شهریورماه در حال پذیرش بیماران است.

رییس بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در مرز مهران یادآور شد: اکنون ۱۰۰ نفر از پزشکان و کادر درمان و نیروهای پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی درمانی به زائران هستند.

روستا بیان کرد: از ابتدای راه اندازی تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائر در این بیمارستان صحرایی تخت مداوا قرار گرفته اند که هفت نفر به دلیل وخامت حال به بیمارستان امام حسین (ع) مهران اعزام شده اند.

وی تاکید کرد: با تیم مجهز آماده خدمات رسانی به زائران هستیم و بیشترین علت مراجعه بیماران گرما زدگی و افت فشار بوده که تحت مداوا قرار گرفته اند.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.