رشت - ایرنا - فرماندار رضوانشهر باتاکید بر تشدید بازرسی ها از صنوف مختلف و بازار در قالب کمیته اقدام مشترک گفت: در بحث بازار و نانوایی ها متولیان امر به هیچ عنوان کوتاهی نکنند و با متخلفین برخورد جدی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، سید نادر صفوی در جلسه ستاد تنظیم بازار رضوانشهر با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت مردم از اهداف جدی دولت سیزدهم است، گفت: برای کنترل و تنظیم بازار نیاز به نظارت دقیق تر و حضور میدانی است که باید مردم اقدامات ما را لمس کنند.
صفوی با تاکید بر کمیت و کیفیت نان از سوی خبازان در راستای رضایتمندی مردم گفت: بخشداران پره سر و مرکزی با همکاری اعضای ستاد تنظیم بازار در سطح روستاها نسبت به نظارت دقیق بر صنوف مختلف و نانوایی ها در حوزه بخش ها اقدام کنند.
وی اضافه کرد: متصدی های نانوایی که کیفیت نان و رضایتمندی مردم را داشته باشند، تشویق و سهمیه آردشان افزایش خواهد یافت.
رئیس ستاد تنظیم بازار رضوانشهر با اشاره به قیمت گوشت در شهرستان گفت: دستگاه های متولی امر از جمله جهادکشاورزی و شبکه دامپزشکی ضمن تشدید نظارت بر قصابی ها، نسبت به بررسی جدی و کنترل قیمت ها اقدام نمایند.
وی بیان کرد: در یک ماه گذشته حدود ۲ تن مرغ و ۳ تن گوشت منجمد در سطح شهرستان توزیع شده و همچنین یک واحد صنفی متخلف نیز پلمپ گردیده است.

 فرماندار رضوانشهر همچنین در جلسه دیگر امروز خود در  ستاد مقابله با بیماری کرونا این شهرستان گفت: هیچ بیمار کرونایی در رضوانشهر نداریم.
سید نادرصفوی گفت: با توجه به رنگ بندی موجود در زمینه کرونا، هم اکنون در وضعیت زرد هستیم و هیچ بیمار کرونایی در این شهرستان نداریم، که این حاصل همت و تلاش همه از جمله کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد مدیریت کرونا و همراهی مردم است.  
وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد: تزریق واکسن جهت پیشگیری از این ویروس مهم است و باید برای تشویق مردم در ترزیق دز یادآور واکسن اهتمام لازم را داشته باشیم.
صفوی افزود: با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، آماده‌سازی فضای مدارس ودانشگاه‌ها متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای سال تحصیلی جدید مهم است از اینرو مدیر آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه پیام نور مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی کرونا را اجراء و  نواقصی همچون عدم تهویه مناسب را تا قبل از بازگشایی مدارس و آموزش عالی با کمک خیرین، نهادهای حمایتی و انجمن اولیاء و مربیان برطرف کنند.  
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای رضوانشهر گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با تولید محتوا با استفاده از ظرفیت رسانه های محلی در جهت تشویق مردم به تزریق دز یادآور اقدام نمایند.
فرماندار رضوانشهر تاکید کرد: اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به نظارت و بازدید از صنوف مختلف در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام جدی بعمل آورند.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارای  دو بخش مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.