تهران- ایرنا- پدیده ۱۹ساله تنیس جهان عنوان قهرمانی مسابقات تنیس آزاد آمریکا را کسب کرد تا نخستین گرند اسلم خود را فتح کند.

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی مسابقات تنیس آزاد آمریکا، چهارمین و آخرین گرند اسلم فصل، بامداد امروز (دوشنبه) برگزار شد و کارلوس آلکاراس اسپانیایی با نتیجه سه بر یک مقابل کسپر رود نروژی به پیروزی رسید.

آلکاراس در ست نخست با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد اما رود در ست دوم به بازی برگشت و با اقتدار و ۶ بر ۲ به برتری رسید. تنیسور نروژی در ست سوم هم تا آستانه پیروزی پیش رفت ولی درحالی که فقط یک ضربه تا برد فاصله داشت، آلکاراس ورق را برگرداند و این ست را هم ۷ بر ۶ به سود خود به پایان برد. در نهایت چهارمین ست بازی هم ۶ بر ۳ به سود آلکاراس رقم خورد تا این تنیسور اسپانیایی در ۱۹سالگی نخستین گرند اسلم زندگی خود را فتح کند.

آلکاراس در سال ۲۰۲۲ به پدیده تنیس جهان تبدیل شد. او امسال نواک جوکوویچ و رافائل نادال را شکست داد و در نهایت هم یک گرند اسلم را بالای سر برد. در جدیدترین رده‌بندی برترین تنیسورهای مرد جهان که امروز اعلام می‌شود هم این بازیکن در رده نخست قرار خواهد گرفت.

رود ۲۳ساله هم که از تنیسورهای آکادمی نادال است، در سال ۲۰۲۲ رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و به فینال ۲ گرند اسلم رولن‌گاروس آمریکا و یک مسترز رسید که البته هر سه فینال را واگذار کرد ولی او را هم در قامت یک مدعی جدید در دنیای تنیس نشان داد.

مسابقه رود و آلکاراس رالی‌های تماشایی زیادی داشت که می‌توانید خلاصه‌ای از آن را تماشا کنید: