بوشهر - ایرنا – مشاور استاندار بوشهر در امور ایثارگران گفت: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی رسالتی مهم بر دوش دارند و باید بهبود شرایط علمی و پرورشی این دانش‌آموزان دراولویت‌قرار گیرد تا با تحصیل علم و دانش، آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی رقم بزنند.

ه گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف دشتی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان بوشهر افزود: دانش آموزان  شاهد و ایثارگر سرمایه‌های بزرگ و با ارزش جمهوری اسلامی هستند و باید فعالیت‌های پرورشی مدارس به گونه‌ای باشد تا با محتواسازی مناسب، فرهنگ ایثار و شهادت بخوبی برای دانش آموزان تبیین شود و با تاثیر پذیری از این فرهنگ به بالاترین درجات علمی صعود کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت اولیا و مربیان در این زمینه ضروری است، ادامه داد: مایه افتخار است که دانش آموزان  شاهد در عرصه‌های شکوفایی علمی، پیشقدم هستند.

دشتی افزود : باید با نیازسنجی و شناسایی‌ نقاط ضعف و قوت، در راستای بهبود شرایط علمی و تربیتی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر گام‌های اساسی برداشته شود.

دشتی تاکید کرد: فراهم کردن بستر مناسب رشد و شکوفایی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر از ماموریت های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در همین راستا لازم است بیش از پیش  زمینه بهبود شرایط علمی و تربیتی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر فراهم شود.

 در پایان این مراسم از ۲۰ تن از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان بوشهر تجلیل ش.

استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.