بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری این استان با هدف ارتقای کیفی ایمنی مسافری و گردشگری در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، حسین عباس نژاد روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به اهمیت توسعه طرح های دریامحور در بنادر هرمزگان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بهره‌برداری همه جانبه از دریا، حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگری دریایی و ارتقای ایمنی ترددهای دریایی برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در استان هرمزگان در دستورکار دارد.

وی در این راستا به انجام مطالعات مهندسی توسعه بنادر استان و ایجاد زیرساخت‌های بخش دریایی اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان با محوریت و اولویت توسعه بنادر مسافری شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا انجام می‌شود.

وی بیان داشت: به منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات مسافرت‌های دریایی و توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان، زیرساخت‌های بندری و دریایی در محیط پیرامونی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص بندر شهید حقانی بندرعباس اظهار داشت: توسعه این بندر به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور باید متناسب با همه نیازهای هموطنان به ویژه در نیمه دوم سال و اوج سفرهای دریایی باشد.

عباس نژاد یادآور شد: ضرورت توسعه بندرحقانی با توجه به اینکه هرساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران بوده؛ به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای مسافران و گردشگران روز به روز بیشتر احساس می‌شود و از سوی دیگر ظرفیت بسیار بالای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز و بنادر مجاور آن از جمله بندر نخل ناخدا بسیار حائز اهمیت است.

وی، تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی با هدف ارتقای ایمنی ترددهای دریایی و حفظ و اشاعه فرهنگ گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد.

به گفته ی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تامین و حفظ ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی با استفاده از منابع طبیعی در سواحل برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران از یک سو و ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری، توسعه منطقه‌ای و محلی و اشتغال پایدار به منظور ارتقای سطح زندگی ساحل نشینان از منظر دیگر اهمیت ‌طرح‌های توسعه‌ای در بنادر هرمزگان را دوچندان کرده است.