دکتر علیرضا عالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در روش حضوری، مردم میتوانند از طریق میزهای خدمت و کارشناسان رسیدگی به شکایات و رابطین بازرسی مستقر در واحدها، شکایات خود را ثبت کنند.
به گفته در روش الکترونیکی، نیز سامانه ۳۳۰۱۹۰، سایت الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سامانه تلفنی ۱۹۰وزارت بهداشت و سامانه تلفنی ۱۱۱ استانداری زنجان آماده ثبت هرگونه شکوائیه است.
مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان زمان رسیدگی به شکایات واصله را وابسته به نوع پرونده و موضوع آن عنوان کرد و گفت: برخی پروندهها اضطراری است و باید در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد اما رسیدگی به برخی پروندهها، بسته به موضوع آن، ممکن است زمان بر باشد.
این مسوول با اشاره به اینکه نام واحد بازرسی، این تصور را در اذهان عمومی ایجاد میکند که این واحد به عنوان یک واحد نظارتی همانند پلیس عمل میکند گفت: مهمترین رسالت این حوزه، شناسایی و اصلاح فرآیندهای معیوب است.
وی اظهار داشت: وظیفه واحد بازرسی، تصمیمگیری و صدور حکم نیست بلکه این واحد ضمن شناسایی فرآیندهای معیوب و گلوگاههای فساد، آنها را به صورت ریشهای اصلاح میکند که در این راستا پایشهایی به صورت مستمر از معاونتها و واحدهای مختلف دانشگاه انجام میگیرد تا عوامل اصلی بروز مشکل و درگیری در هر بخش مشخص شود.
مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حرکت به سمت دولت الکترونیک و وضع قوانین جدید در این راستا، موجب، بروز نواقص و مشکلاتی شده است، خاطرنشان کرد: واحد بازرسی به فراخور شرح وظایفی که برای هر معاونت تعریف شده و با تعامل و همکاری معاون و مدیران و مسئولان واحد مربوطه، فرآیندهای معیوب آن واحد را استخراج و به مراجع ذیربط منعکس میکند.
وی گزارشات مردمی و بازرسیهای میدانی را از دیگر راه های شناسایی گلوگاههای فساد در معاونتها و واحدهای مختلف دانشگاه علومپزشکی عنوان و تصریح کرد: انتقاد از عملکرد مراکز خدماترسان و بیمارستانها، کمبودهای دارویی و نحوه چینش نیروی انسانی و نقل و انتقالات کارکنان از عمده مسائلی است که بطور معمول به واحد بازرسی گزارش میشود یا این واحد در بازرسیهای میدانی خود با آن مواجه می شوند.