اردبیل - ایرنا - دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند و سومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی با معرفی و تجلیل از صاحبان مقالات برتر در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی معمری دبیر علمی کنفرانس‌های ملی صیانت از منابع طبیعی و مدیریت سبز پسماند روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه این رویدادهای علمی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: از ۶۵۰ مقاله وارده به دبیرخانه این کنفرانس ها ۵۲۳ مقاله به صورت پوستر، ۷۸ مورد به صورت شفاهی ارائه و ۴۹ مورد نیز رد شد.

وی افزود: بیشترین محور و موضوع مقالات، شامل تغییر اقلیم و مخاطرات طبیعی بود و حدود ۶۰ مقاله را شامل می‌شد و اغلب مقالات از استان‌های تهران و اردبیل به دبیرخانه ارسال شده بود.

در دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند در حوزه پوستر، اعظم اصغریان، سیده زهرا حسینی و هانیه سعادت به عنوان صاحبان مقالات اول تا سوم معرفی شدند و در حوزه ارائه شفاهی مقالات این کنفرانس نیز عناوین صاحبان مقالات اول تا سوم را به ترتیب امیر جوی بندیان، فاطمه سادات و بهاره جعفری کسب کردند.

در سومین کنفرانس ملی حفاظت از منابع طبیعی نیز در بخش پوستر مقام‌های اول تا سوم مقالات را به ترتیب نیلوفر محمدی، فریبا اسماعیلی و منصوره ملکیان و در بخش ارائه شفاهی مقاله نیز به ترتیب مریم شاهرخی، بنفشه یثربی و نازیلا علایی عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

سومین کنفرانس ملی مدیریت منابع طبیعی و دومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند از روز گذشته (دوشنبه) با حضور مسئولان و صاحب نظرانی از سطوح ملی، استانی و ملی در دانشگاه محقق اردبیل آغاز شده بود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.