اراک - ایرنا - دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: روزانه بیش از پنج هزار پرس غذای گرم از سوی موکب‌های این استان در مهران بین زائران اربعین توزیع می‌شود.

«مهدی پزشک‌نیا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ موکب استان مرکزی یکی در پایانه برکت و دیگری در نقطه صفر مرزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی آب معدنی در ۲ موکب میان زائران حسینی توزیع می شود، گفت: همچنین از آغاز فعالیت‌ موکب‌های استان مرکزی تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار بسته جیره خشک بین زائران حسینی توزیع شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: در داخل استان نیز تمام موکب ها فعال و تمام دستگاه‌های اجرایی، برای بازگشت زائران آمادگی دارند.

پزشک نیا عنوان کرد: در پایانه برکت و نقطه صفر مرزی اتوبوس به مقدار نیاز موجود است و اکنون ۱۲ دستگاه اتوبوس از شهرداری اراک، ۱۱ دستگاه اتوبوس از ساوه و شب گذشته نیز هشت دستگاه اتوبوس دیگر از شهرداری اراک به منظور جابجایی و بازگشت زائران حسینی وارد شهر مهران شده است.

وی با بیان اینکه ۷۳ نیروی پاکبان از نقاط مختلف استان مرکزی به مهران اعزام شده‌اند، بیان کرد: یک خودروی اطفای حریق و یک دستگاه پرس زباله نیز که از این استان به مهران ارسال شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: یک آشپزخانه نیز با همکاری استانداری مرکزی در یکی از مدارس شهر مهران ایجاد شده و اعضای هیان ثارالله اراک و پرسنل استانداری برای زائران حسینی غذای گرم طبخ می کنند.

پزشک‌نیا از تعامل و هم افزایی موکب داران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، عوامل راهداری و شهرداری و رسانه ها تقدیر کرد و افزود: امسال در حوزه های مختلف از جمله در حوزه زیرساختی اقدامات چشمگیری از سوی استان مرکزی در مهران انجام شد.

وی بهسازی چاده دهلران - مهران و لایروبی و لجن برداری رودخانه مهران به میزان بیش از ۱۲ هزار مترمکعب را از مهمترین اقدامات زیرساختی استان مرکزی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان ایلام در مهران عنوان کرد.