حجت الله عالیمنش در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: در دهههای ۶۰ تا ۸۰ دوره اوج کارهای نمایشی و تصویری فاخر در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون بودیم اما از یک سو نبود تهیهکنندههای توانمند و از سوی دیگر بازیگران با تجربه موجب شده تا رغبت چندانی برای ساخت چنین آثاری وجود نداشته باشد.
بازیگر فیلمهای سینمایی هزارپا و آشیانهای در باد میگوید: روی نمایشهای صحنهای و غیر صحنهای زیاد کار نشده است و کمتر بازیگری داریم که به سمت چنین آثاری برود.
به گفته عالیمنش، بازیگران بیشتر به سمت کارهای طنز میروند تا آثار تاریخی و مذهبی و این موجب شده تا تهیهکنندهها هم رغبتی برای تولید در این حوزه نداشته باشند.
بازیگر به وقت شام به سریال محمد رسول الله اشاره میکند و میگوید: آنگونه که از مختارنامه استقبال شد از این سریال استقبال چندانی نشد و این به دلیل تغییر ذائقه مردم از کارهای تاریخی به سمت کارهای طنز است.
عالیمنش که از سال ۱۳۶۰ وارد عرصه نمایش و پس از آن تصویر شده گفت: کمتر شدن کارهای تاریخی مذهبی در حالی است که فیلمنامههای خوب در این زمینه بسیار داریم اما تهیهکنندهها با توجه به هزینه بالای ساخت چنین آثاری تمایل آنچنانی نشان نمیدهند.
بازیگر نمایشهای عروسی خون، غسل آخر، پرچمدار و حماسهایمان تأکید کرد: دست اندرکاران بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چارهای اساسی برای تشویق تهیهکنندهها به منظور ساخت چنین آثاری بیاندیشند که اگر چنین نباشد تولیداتی این چنین همچنان به روند نزولی خود ادامه خواهند داد.