سبزوار- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: همزمان با اربعین حسینی ۴۸ آیین تعزیه‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ حسینی در شهر سبزوار و مناطق روستایی آن اجرا شد.

رضا شجاع مقدم روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعزیه بازار شام، چهار سردار، شهادت حضرت رقیه (س) و تعزیه جابر از مهمترین مجالس تعزیه روز اربعین بود که در این منطقه برگزار شد.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم، هیات های عزاداری و گردشگرانی از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی از آیین های تعزیه روز اربعین شهرستان سبزوار دیدن کردند.

رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: عمده مراسم تعزیه‌خوانی اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) علاوه بر نقاط مختلف شهر سبزوار در مناطق روستایی ایزی، دلبر، خسروجرد، ابارش، و استیر نیز برگزار شد.

شجاع مقدم افزود: سبزوار یکی از کانون های اصلی برگزاری تعزیه در ایران است و کتاب "روضه الشهدا" اثر ملاحسین واعظ کاشفی(سبزواری) که بُن مایه اصلی اشعار تعزیه در کشور است شاهدی بر این مدعاست.

رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: تاکنون ۷۰ گروه تعزیه خوان در این شهرستان سازمان‌دهی شده اند که در ایام مختلف سال نمایش تعزیه اجرا می کنند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.