بوشهر- ایرنا - رئیس دانشگاه گرجستان از رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر دعوت کرد تا در راستای تقویت و توسعه همکاری دوجانبه ضمن سفر به این کشور از این دانشگاه نیز بازدید کند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر روز یکشنبه اعلام کرد:  دکتر کنستانتین توپوریا رئیس دانشگاه گرجستان با ارسال نامه‌ای رسمی به دکتر محمد مدرسی ضمن تبریک انتصاب به سمت ریاست دانشگاه خلیج فارس، از او برای بازدید از این دانشگاه و گسترش همکاری‌های علمی دعوت کرد.

رئیس دانشگاه گرجستان گفت: از سال ۱۳۹۶هجری شمسی با انعقاد یادداشت همکاری بین دانشگاه گرجستان و دانشگاه خلیج فارس دوره پررونق همکاری علمی، پژوهشی و تحصیلی دو جانبه آغاز شده که موجب ایجاد مناسبات کاری، علمی و دوستانه بین مسئولان و اعضای هیات علمی ۲ دانشگاه شده است.

کنستانتین توپوریا افزود: در سال های ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ هجری شمسی در دانشگاه خلیج فارس دوره کوتاه مدت بازآموزی زبان فارسی با دوره یک ترمی تقویت زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران برای دانشجویان دانشگاه گرجستان و چند دانشگاه دیگرآن کشور با موفقیت کامل انجام شد که نتایج مهم تحصیلی در پی داشته است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر نیز انجام چند طرح پژوهشی با هدف تبادل تجربه بین مسئولان ۲ دانشگاه در حال بررسی و مذاکره است.

رئیس دانشگاه گرجستان با ابراز خوشحالی از انتصاب محمد مدرسی به ریاست دانشگاه خلیج فارس، اظهار کرد: این انتصاب سبب تقویت امید به توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه این دانشگاه با دانشگاه‌های گرجستان شده است.

دانشگاه گرجستان از دانشگاه‌های مطرح این کشور و واقع در پایتخت این کشور (تفلیس) است که در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی در مقاطع کارشناسی تا دکتری فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد و دانشگاه خلیج فارس از سال ۱۳۹۶ در زمینه گسترش زبان فارسی در منطقه قفقاز با این دانشگاه همکاری خود را آغاز کرده است و تا کنون تبادل استاد و دانشجو و سفر هیات‌های آکادمیک بین ۲ دانشگاه انجام شده است.

دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان بوشهر، افزون بر هشت هزار دانشجو در ۱۳ رشته دوره دکتری، ۶۲ رشته کارشناسی ارشد و ۳۱ رشته دوره کارشناسی فعالیت می‌کند.