شیراز-ایرنا-رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به لزوم خدمات رسانی هوشمند اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه راهکارهای نوین خدمات رسانی به شهروندان امکان گزارش دهی،ثبت مشکلات، پیشنهادات و انتقادات در خصوص حفظ و نگهداری درختان شیراز در سامانه سرو فراهم شده است.

 روح الله مظفری روز دوشنبه در این باره گفت: با توجه به سیاست های شورای اسلامی و شهرداری شیراز مبنی بر هوشمند سازی و توسعه ابعاد خدمات‌رسانی و در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه راهکارهای نوین خدمات رسانی سامانه سرو شیراز به آدرس sarv.shiraz.ir توسط شهرداری شیراز راه اندازی شده است و شهروندان با مراجعه به این سامانه در خصوص حفظ و نگهداری از درختان سطح شهر شیراز گزارش دهی و به ثبت مشکلات، پیشنهادات و انتقادات به صورت ۲۴ ساعته اقدام کنند.

  مظفری گفت: بعد از انجام فاز اول طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان شیراز، اطلاعات پایه هر درخت در سامانه سرو شیراز بارگذاری و شهروندان می توانند در قسمت خدمات نقشه پلاک درختان را از طریق گوشی تلفن همراه اسکن و بعد از دیدن نوع درخت و آدرس دقیق درخت در صورت وجود مشکل آن را از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش و موضوع را پیگیری کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: شهروندان می‌توانند جهت ثبت مشکلات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از قبیل کوددهی، هرس، آبدهی و ... درختان سطح شهر با ورود به این سامانه و دیدن اطلاعات پایه درختان از طریق اسکن کردن نرم افزار بارکدخوان در سامانه ۱۳۷ ثبت کرده و به وسیله کد پیگیری که دریافت می‌کنند می توانند از اقدامات انجام شده در خصوص درخواست خود مطلع شوند.

مظفری با اشاره به اهداف این طرح در خصوص هویت بخشی و بستر سازی حفاظت بیشتر از درختان و بکارگیری ظرفیت های مشارکت و تعامل شهروندی در حوزه نگهداری از فضای سبز، گفت: راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک یکی از خدمات بسیار مطلوب است که از طریق این سامانه‌ می‌توان نوع رضایتمندی مردم بعد از دریافت خدمات را ارزیابی کرد.