تهران- ایرنا- آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در حکمی «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» رئیس جهاد دانشگاهی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب و برای وی در خدمت به نظام اسلامی و انجام وظایف و مأموریت‌هایش آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه دولت ایرنا، رئیس جمهور در حکم سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری، از دهقانی فیروزآبادی خواسته با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» با برنامه‌ریزی و اقدام جهادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه علم و فناوری و پیشبرد اهداف دولت مردمی و ایران قوی گام بردارد.

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاد دانشگاهی، در کارنامه فعالیت علمی و دانشگاهی خود حضور در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف، همکاری در معاونت پژوهشی و مشاور رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف را ثبت کرده است. وی راهبری و توسعه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های تخصصی و مدیریت و اجرای چند پروژه و طرح صنعتی ملی و تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید تهرانی مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری حوزه علم و فناوری را هم در کارنامه خود دارد.

دهقانی فیروزآبادی تحصیلات خود را در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسانده و در حال حاضر به عنوان دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

پیش از این «سورنا ستاری» از ۱۳ مهر ۱۳۹۲ به مدت ۹ سال معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود که بر اساس آنچه در روزهای اخیر از سوی رسانه‌ها مطرح شد، از مسئولیت خود استعفا کرد.