ساری – ایرنا – رییس پلیس راه مازندران با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی تعطیلات تابستانی، از مسافران خواست سفرهای بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند تا با مشکلات ترافیکی مواجه نشوند.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه ساله در ایام پایانی تعطیلات تابستانی، شاهد حجم زیاد تردد خودرو در محورهای ارتباطی مازندران هستیم، اظهار داشت: اوج سفرهای تابستانی مردم در آخرین ماه فصل تابستان و بویژه در نیمه دوم شهریورماه است و ماموران پلیس راه نیز با هدف خدمت رسانی به مردم در محورهای ارتباطی حضوری موثر و فعال دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته نیز با هدف تسهیل در تردد خودروها در محورهای ارتباطی مازندران اعمال می‌شود، از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند. 

رییس پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک خودرو در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان در محدوده‌های میدانک، نساء، هزارچم، انارک، مکارود و مجلار و همچنین در مسیر شمال به جنوب این محور در محدوده میانک را در زمان حاضر سنگین ذکر کرد.

سرهنگ جهان‌تاب اظهار داشت: در مسیر رفت و برگشت جاده هراز در محدوده شاهاندشت و همچنین شمال به جنوب این محور در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، گفت: در آزاد راه تهران شمال و همچنین جاده فیروزکوه تردد خودروها عادی و روان در جریان است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.