اصفهان- ایرنا- مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۲۸۶ پرونده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ۴۲۳ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال در یک سال گذشته در استان تشکیل شده است.

امیر حسین کمیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ هزار و ۶۱۱ فقره بازرسی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در این مدت در  استان اصفهان انجام شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۹ بازرسی صنفی و یک هزار و ۸۵۲ بازرسی غیر صنفی است.

وی با اشاره به این‌که همه پرونده‌های تخلف دراین بخش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، افزود: متولیان در زمینه مقابله با قاچاق در این استان با یکدیگر تعامل نزدیکی دارند و اصفهان از جمله استان‌های موفق در این بخش است.
مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در این مدت ۵۸ پرونده در حوزه مواد غذایی، ۵۰ پرونده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی،  ۵۰ پرونده در حوزه دخانیات، پوشاک ۳۶ پرونده و سایر کالاها ۹۲ پرونده تشکیل شده‌است.

 وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ پاسخگویی به شکایات مردمی سازمان صمت به تازگی به سامانه ملی متصل شده است افزود: این سامانه اکنون به صورت ۳ شیفت پاسخگوی شهروندان است.

کمیلی گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۳۰۰ تماس تلفنی با این سامانه برقرار می‌شود.

وی افزود: در روش جدید تماس گیرنده با دریافت پیامک از روند رسیدگی، نتیجه شکایت خود آگاه می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به ثبت بیش از ۳۵ هزار ۸۹۷ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴، اعلام کرد: از همه شهروندان این استان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و رعایت نکردن ضوابط عرضه کالا مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند و حتما در کمتر از ۲۵ ساعت به موارد رسیدگی خواهد شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.