بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت:‌ رشته‌هایی که اکنون در این دانشگاه آموزش داده می‌شود متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای این استان است.

محمد حسین رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ رشته‌هایی که از سال تحصیلی گذشته در این دانشگاه تاسیس شده متناسب با نیاز هرمزگان بوده‌اند.

وی ادامه داد:‌ نزدیک به ۶۵ رشته محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی و متناسب با توسعه صنایع داریم و درصددیم سه پردیس دیگر ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد:‌ رشته‌هایی دریایی مانند ناوبری، لجستیک و حمل و نقل دریایی و ۲۷ رشته جدید را در مقطع کاردانی و کارشناسی مرتبط با دریا توسعه داده‌ایم و ۱۳ رشته مرتبط با فعالیت‌های صنعتی در هرمزگان فعال است که می‌توان به رشته‌های مکانیک و متالوژی و مهندسی شیمی اشاره کرد که مرتبط با فعالیت‌های پالایشگاهی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: این رشته‌ها در مقطع کاردانی و کارشناسی آموزش داده می‌شود و معتقدیم داوطلبان و علاقه‌مندان همه رشته‌های مرتبط با حوزه دریا و صنایع فعال در این استان می‌توانند در همین استان تحصیل کنند.

رنجبر بیان کرد:‌ حتی تاسیس رشته‌های متناسب با نیاز در مناطقی مانند جاسک که در آینده توسعه می‌یابد در برنامه آینده این دانشگاه قرار داشته و درحال ایجاد آن‌ها هستیم، ۱۰ رشته متناسب با توسعه سواحل مکران از جمله در زمینه صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، شیمی و متالوژی ایجاد می‌شود.

وی ابراز داشت: سایر رشته‌هایی مورد نیاز آینده درحال شناسایی هستند تا نسبت به تاسیس آن‌ها اقدام شود،‌ مزیت خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و این دانشگاه می‌تواند هم به صورت شبکه‌ای اقدام کند و هم امکان جابه‌جایی رشته‌ها را دارد.

امکان جابه‌جایی رشته‌ها در دانشگاه آزاد وجود دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: همزمان یک رشته را در چند شهر نزدیک به هم آموزش نمی‌دهیم چراکه مشکل ایجاد می‌کند اما این قابلیت وجود دارد که متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه رشته‌ها را جابه‌جا کنیم بدین صورت که برای مدتی مثلاً یک تا ۲ سال رشته‌ای در یک شهر آموزش داده شود و سپس به شهر دیگری منتقل بشود.

وی اظهار داشت: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بندرعباس هم بیشتر رشته‌های مورد نیاز در زمینه دریا را فعال کرده است به جز رشته ناوبری که در قشم فعال است و این امکان وجود دارد که سال آینده این رشته را جابه‌جا کرده و در بندرعباس آموزش داد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با ۹ واحد و پنج مرکز و یک پردیس دانشگاهی در بشاگرد دارای افزون بر ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف است.