به گزارش ایرنا، کاربران اینترنت در فضای مجازی به اینکه بستههای اینترنتی که آنها خریداری میکنند به سرعت به پایان میرسد، انتقاداتی را مطرح کردند.
«سید محمد امامی» مدیر کل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری به خبرنگار ایرنا گفت: حجم بستههای اینترنت اپراتورها در قالب بازدیدها و بازرسیهای دورهای و همچنین نظارت بر خط پایش میشود. این پایش دورهای با تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تکرار شده و در طی آن اطلاعات و دادههای مربوط به بستههای فروخته شده به مشترکان با ترافیک و پهنای باند مصرفی اپراتورها تطبیق داده و در صورت مشاهده تخلف، مطابق با مقررات با اپراتورها برخورد میشود.
وی با اشاره به الزام اپراتورها برای درج ترافیک مصرفی کاربران در پنل مشترکین افزود: مشترکان برای اطمینان بیشتر و کنترل حجم اینترنت دریافتی با استفاده از اپلیکیشنهای «همراه من» در اپراتور همراه اول، «ایرانسل من» در اپراتور ایرانسل، «رایتل من» در اپراتور رایتل، «شاتل موبایل من» در اپراتور «شاتل موبایل»، «سامان تل من» در اپراتور سامان تل یا سایر دسترسیهایی که اپراتورها برای مشترکین ایجاد میکنند و همچنین نصب اپلیکیشنهای مانیتورینگ ترافیک، نسبت به سنجش میزان مصرف دیتا بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود اقدام کنند.
مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: مشترکین در صورت مشاهده مغایرت یا تخلف در این زمینه میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس https://195.cra.ir و یا تماس با شماره ۹۵، شکایت خود را ثبت کنند تا این موضوعات از سوی رگولاتوری پیگیری، بررسی و پاسخ داده شود.