کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به آمادگی مدارس برای برگزاری حضوری کلاس‌ها، همکاری والدین و دبیران برای کنترل شیوع کرونا و پیک های احتمالی ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل اجرایی شیوه نامه مراقبت و کنترل و پاسخ سریع به احتمال اپیدمی یا طغیان بیماری در مدرسه اظهار کرد: هر بحران فرصتی برای کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری و افزایش مهارت و تاب آوری آنان و در نهایت ساختن جامعه‌ای بهتر است.
وی افزود: داشتن اطلاعات درست درباره بیماری ها خصوصا کرونا، به از بین بردن ترس و نگرانی‌های دانش‌آموزان نسبت به بیماری کمک می‌کند و آنها را برای مقابله با هرگونه پیامد ثانویه بیماری بر زندگی‌شان آماده می‌کند
رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: لازم است با مشارکت آموزش و پرورش ،آموزش لازم به والدین برای آگاهی و متعهدشدن آن­ها در مورد عدم حضوردانش­ آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه انجام شود.
رضانیا اضافه کرد: لازم است مراقب سلامت مدرسه و یا رابط بهداشت، آموزش لازم را دریافت کنند تا تا در صورت مشاهده علائم مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین دانش­ آموزان و کارکنان، اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند.
دی یادآور شد: قرنطینه کادر آموزشی و دانش آموزان دارای  علامت فقط با ویزیت و یا تایید پزشکان کلینیک کووید مرکز توسعه سلامت کیش انجام خواهد گرفت.
مهر امسال ۱۰ هزار دانش آموز این جزیره شامل حدود ۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و بقیه در متوسطه دوم و هنرستان ها سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
این جزیره دارای ۵۱ مدرسه  دولتی و خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.