به گزارش ایرنا، عباس خطیبی سهشنبه شب پس از بازدید از ظرفیتهای زیرساختی راه آهن آذربایجان غربی در جلسهای که در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، با ابراز خرسندی از بهره برداری راه آهن ارومیه - مراغه افزود: فعال بودن بخش مسافری این خط، اولین گام بود که محقف شده است.
وی اضافه کرد: در فاز بعدی باید به سمت استفاده باری از این خط آهن میرفتیم که بنا بدلایل متعدد از جمله مشکلات اعتباری، این امر در سالهای گذشته میسر نشد و برای رفع این نقیصه با تلاش استاندار آذربایجان غربی، اعتبار مناسبی در سفر رییس جمهور، به این موضوع اختصاص یافت.
خطیبی ادامه داد: همین اختصاص اعتبار مناسب و همچنین تخصیص خوبی که طی ماههای اخیر به این بخش داده شده، بهترین اقدام برای توسعه زیرساختی خط آهن ارومیه - مراغه بوده تا بتوانیم از ظرفیت باری نیز در این مسیر استفاده حداکثری داشته باشیم.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: براز رفع نواقص ایستگاههای مسیر ارومیه - مراغه بویژه مهاباد و میاندوآب، برآوردی تنظیم شده که در این خصوص قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم.
خطیبی با بیان اینکه منافع بهبود زیرساختهای اقتصادی خط ریلی ارومیه - میاندوآب به مردم استان خواهد رسید، گفت: تلاش میکنیم تا پایان سالجاری بخشی از مسیر و اوایل سال آینده کل مسیر ساماندهی شده و زمینه ارائه خدمات بسیار بیتشر در حوزه مسافری و باری فراهم شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه طبق ارقام به روز، پنج هزار میلیارد تومان در راه آهن ارومیه - میاندوآب هزینه شده است، افزود: تکمیل ایستگاهها و خطوط ریلی مسیر از جمله برنامههایی است که در این خط، در دستور کار داریم.
سیدمحسن حمزه لو اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، هفت هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به بخش راه استان اختصاص داده شد که حدود یک سوم کل اعتبارات عمرانی اختصاصی سفر بود که این میتواند جهش قابل توجهی در زیرساختهای استان در حوزه جادهای و ریلی ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه نیازهای زیربنایی ایستگاههای راه آهن چهارگانه ارومیه، نقده، میاندوآب و مهاباد بررسی و راهکارهای رفع مشکلات این بخش ارائه شد.
پیش از این جلسه، استاندار آذربایجان غربی، معاون وزیر راه به همراه مسوولان استانی و کشوری با استفاده از اتوبوس ریلی، مسیر ارومیه تا میاندوآب را طی کرده و ضمن حضور در چهار ایستگاه، ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب، نیازهای آنها را از نزدیک بررسی کردند.
مسیر ریلی ارومیه - مراغه از سه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته ولی اختصاص هر ۲ روز یک بار، قطار مسافری برای این مسیر کافی نبوده ضمن اینکه کیفیت قطار و خدمات رسانی به مسافران نیز مناسب نیست.