ساری - ایرنا - ۱۴ پیشکسوت مازندرانی به نمایندگی از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس این استان در آیینی که امروز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در این آیین با اشاره به این که با تمهیدات صورت گرفته مراسم تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس به صورت ارتباط زنده با بیت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، گفت : در آیین امسال از ۱۴ پیشکسوت به نمایندگی از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران با اهدای هدایایی تجلیل می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی افزود : آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران همزان با سراسر کشور در تمامی شهرها و حتی بعضی از بخش‌های این استان در حال برگزاری است. 

وی گفت : در این آیین از ۲۰ عنوان کتاب مکتوب و همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی در بخش دفاع مقدس رونمایی شد و طبق برنامه از پیش تعیین شده تا پایان امسال قرار است از یکصد کتاب دیگر نیز رونمایی شود.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دوران دفاع مقدس در سپاه کربلای مازندران 

وی با بیان این که امروز تمام سعی و تلاش دشمن تحریف واقعیت های حماسه هشت سال دفاع مقدس است، گفت: ایجاد آشوب و فتنه در داخل کشور نیز یکی از راهبردهای اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است و این در حالی است که مردم با حضور در عرصه های مختلف ثابت کردند که پشتیبان قوی برای نظام اسلامی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اظهار این که ناآرامی‌های اخیر کشورمان با حمایت همه جانبه سران استکبار و برخی ایادی آنان در داخل شکل گرفته است، افزود : دشمنان از پیشرفت‌هایی که نظام اسلامی در بخش‌های مختلف کسب کرده است و با هدف انحراف افکار عمومی برای سرپوش گذاشتن به مشکلات بی‌شمار کشورهای اروپایی، ایجاد فتنه و آشوب در کشورمان و از بین اتحاد و همبستگی ملت ایران را هدف برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

سردار سرتیپ پاسدار ملکی بیان کرد: ملت فهیم ایران اسلامی و بویژه پیشکسوتان دفاع مقدس به دشمنان و برخی فتنه‌گران و آشوب طلبان در داخل کشور، اجازه نمی‌دهند که با برخی اقدامات، امنیت و آرامش روحی وروانی شهروندان را از بین ببرند و با برهم زنندگان نظم و امنیت بشدت مقابله خواهند کرد.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر تمام توطئه‌های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، گفت: ملت با بصیریت ایران اسلامی با تبعیت از فرامین رهبری و گام نهادن در مسیر شهدا، پای ارزش‌های والای نظام اسلامی ایستاده‌اند و به بیگاناگان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نمی‌دهند.

در پایان این آیین از ۱۴ پیشکسوت به نمایندگی از ۶۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس مازندران با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی شد.