سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مساله جمعیت از هدفگذاری های مهم دولت سیزدهم، با تق.یت مقدمات ازدواج و فرزندآوری دستیافتنی است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری ، جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده است که این امر به جد در حال پیگیری است.
وی با یادآوری مصوبه مجلس شورای اسلامی که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تایید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۰ مصوب شد، گفت: این مصوبه با بیش از ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره اختیارات  کاملی را برای اجرایی شدن در دستگاه های مرتبط فراهم کرده است.
استاندار سمنان بیان کرد: جوانی جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و اجرایی شدن این قانون با اهتمام در دولت سیزدهم بصورت جدی پیگیری می شود.
وی آسیب های اجتماعی را عاملی برای آسیب به برخی خانواده ها عنوان و اضافه کرد: در دولت سیزدهم دستورات جدی برای اجرایی شدن این قانون و تحکیم خانواده ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت کار باید دلی و جلسات عملی باشد، گفت : باید از ظرفیت، پایان نامه ها و ایده های  ۷۵ هزار دانشجو و بیش از 2 هزار هیات علمی و ۱۱ هزار فرهنگی در امر ازدواج و جوانی جمعیت بهره برد.
وی ابراز داشت: با وقوع طلاق ، آسیب های اجتماعی افزایش می‌یابد و در کنار ازدواج ، برنامه های پیشگیری از طلاق به صورت جد پیگیری شود.
هاشمی ادامه داد: ضروری است در جوانی جمعیت، فرزند آوری و ازدواج به صورت جدی توسط دستگاه های مرتبط پیگیری شود.
وی بیان کرد: در هر جایی که مردم و سازمان های مردم نهاد ورود پیدا کنند، موفق خواهیم بود.
تقویت عوامل موثر بر جمعیت در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به برخی عوامل موثر بر جمعیت، افزود: باید علاوه بر تامین زیرساخت ها، به حوزه اشتغال، کارآفرینی و تولید ثروت در روستاها توجه شود تا مانع مهاجرت روستائیان شود.
وی ادامه داد: راه اندازی بیش از ۵۰ واحد تولیدیِ صد درصد راکد در استان سمنان  در مقوله ازدواج موثر است،  چرا که ایجاد اشتغال عامل انگیزه برای ازدواج و تحکیم بنیان خانواده  است.
هاشمی افزود: ایجاد یکهزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان یکی از اقدامات دولت سیزهم می باشد که این امر نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی و تحکیم خانواده را به همراه دارد.

وی گفت که کمتر از یک درصد جمعیت کل کشور در استان سمنان قرار دارد، اما در پرداخت تسهیلات در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۰ درصد اعتبارات کل کشور به واحدهای تولیدی استان اختصاص بود.
استاندار سمنان با اشاره اینکه نهادهای حمایتی،فرهنگی، مساجد، واحدهای صنعتی و تولیدی هر کدام باید به نوبه خود در زمینه ازدواج کار کنند، افزود: تامین مسکن در دولت سیزدهم با طرح نهضت ملی مسکن در حال پیگیری است.