گرگان - ایرنا - کاپیتان اول تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: بدون شک از آنجایی که تیم‌های مدعی در لیگ برتر امسال، اقدام به جذب بازیکن خارجی می‌کنند، تیم ما نیز نیازمند حضور حداقل یک بازیکن خارجی در مرحله حذفی (پلی‌آف) خواهد بود.

نیلوفر مفیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال مسوولان شهرداری حمایتی خوبی را از این تیم داشتند و اگر جذب این بازیکن انجام شود، این حمایت کامل‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: البته نباید فراموش کنیم کادر فنی تیم ما امسال در کنار بازیکنان بومی با تجربه اقدام به جذب چند بازیکن ملی‌پوش و باسابقه کرده که حضور آنان می‌تواند در روند رو به رشد تیم موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور این بازیکنان در کنار بازیکن خارجی از سوی دیگر سبب خواهد شد تا تجربیات بازیکنان جوان و آینده‌ساز بومی تیم بالاتر برود.

کاپیتان تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: با حمایتی که مجموعه شهرداری و شورای شهر از تیم بسکتبال بانوان داشتند، امسال کادر فنی اقدامات خوبی در جهت جذب بازیکنان انجام داده و با توجه به آغاز تمرینات و برنامه در نظر گرفته شده تمرینی، تلاش خواهیم کرد تا قهرمانی را برای مردم این شهر در کنار تیم بسکتبال مردان به ارمغان بیاوریم.

مفیدی اضافه کرد: طی سالیانی که در بسکتبال گرگان به عنوان بازیکنان بومی حضور دارم (۱۸ سال)، حمایت‌های مختلفی از بخش‌های مختلف از جمله شهرداری از این تیم شده، اما سالیان گذشته این حمایت‌ها یا کامل نبوده یا از نیم فصل انجام شده که دست مربیان برای جذب بازیکن خوب و ملی‌پوش خالی مانده بود، اما امسال شاهد هستیم همه مجموعه از ابتدای تمرینات و پیش از آغاز رقابت‌ها در کنار تیم هستند و این حمایت را کامل انجام خواهند داد.

دغدغه‌ای جز بازی خوب و کسب عنوان قهرمانی نداریم

وی ادامه داد: با این حمایتی که انجام شده، خیال همه بازیکنان به لحاظ پشتوانه از همه جوانب راحت است و هیچ دغدغه‌ای جز بازی خوب، زیبا، تماشاگرپسند همراه با پیروزی و کسب عنوان قهرمانی نخواهیم داشت و با قدرت بیشتری این فصل را سپری خواهیم کرد.

وی در خصوص تماشاگران گرگان و حمایت آنان از تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که پیش از کرونا و با توجه به تیم‌های شهرستانی و حتی تهرانی در لیگ برتر، حضور بانوان و دختران و علاقمندان به بسکتبال در سالن مسابقات گرگان بی‌نظیر بوده و امسال نیز انتظار داریم با توجه به برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت و میزبانی گرگان از تیم‌های حاضر در لیگ، باز هم شاهد حضور مردم و مشتاقان به بسکتبال در سالن باشیم.

کاپیتان تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: این حضور و حمایت علاقمندان و هواداران ضمن دادن انرژی بیشتر به بازیکنان و ایجاد انگیزه در جوانان تیم، بار دیگر ثابت خواهد کرد که گرگان حتی در بخش بسکتبال بانوان هم «پایتخت هواداران بسکتبال» است.

مفیدی در خصوص مسابقات این فصل از لیگ برتر که با حضور ۱۰ تیم و در یک گروه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدون شک این روند باعث خواهد شد تا تعداد بازی‌ها بیشتر شود و بازی بیشتر سبب کسب تجربه و آمادگی بیشتر بازیکنان می‌شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه شاید تیم‌های ضعیف‌تری در لیگ حضور داشته باشند (البته بر روی کاغذ، زیرا هیچ تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست) فرصت حضور و بازی در داخل زمین به بازیکنان جوان و آینده‌ساز خواهد رسید و بازیکنان با تجربه نیز برای مسابقات سنگین‌تر با تیم‌های مدعی ضمن استراحت بیشتر، انرژی بیشتری کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور امسال در یک گروه ۱۰ تیمی از ۲۲ مهر ماه به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که براساس برنامه اعلام شده، تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان در هفته اول لیگ امسال در گرگان میزبان تیم «ایزی تهران» خواهد بود.

تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان در فصل گذشته این رقابت‌ها توانست به مرحله پلی‌آف راه یابد که در دور اول این مرحله، در برابر شیمیدر قم (قهرمان فصل گذشته) مغلوب شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

در مجموع جدول رده‌بندی فصل گذشته این رقابت‌ها، تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان در مکان ششم قرار گرفت.