سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با موضوع احتمال بارش‌های پراکنده، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک، هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه به ایرنا افزود: هشدار زرد هواشناسی استان سمنان از روز یکشنبه آغاز می‌شود و مربوط به ورود سامانه بارشی و وزش باد است.

ایرج مصطفوی افزود: ناپایداری جوی روز یکشنبه در استان سمنان از نوع وزش باران، رعد و برق، وزش باد و گرد و غبار است و در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان با کاهش دید افقی و مه‌گرفتگی همراه است.

وی بیان کرد: وزش باد شدید و نسبتا شدید به همراه گرد و خاک در بعدازظهر و شب و در برخی نقاط به ویژه نیمه شرقی در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می شود.

وی با اشاره به پیش بینی کاهش نسبی سه تا پنج درجه سانتیگرادی دمای هوای شهرهای استان سمنان طی چند روز آینده، گفت: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه ای به دلیل رگباری بودن بارشها و شرایط فصلی، مه‌آلودگی و کاهش دید در محورهای مواصلاتی و احتمال خسارات ناشی از باد، مهمترین مخاطرات سامانه ناپایدار مورد اشاره است.

مصطفوی، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، احتیاط در تردد در محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از رفتن به ارتفاعات و کوه ها، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز ار توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و کهنسال  و ساختمانها و سازه های در حال ساخت را مهمترین توصیه های هواشناسی سمنان برای روزهای آینده دانست.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای شهر سمنان امروز به میزان ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد، گفت: سمنان تا دوشنبه کمینه و بیشینه دمای ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد را در پیش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: طی روزهای آینده ایوانکی با ۳۹ و رضوان با هشت درجه سانتیگراد، به ترتیب نواحی گرم و خنک استان خواهند بود.