مشهد- ایرنا- محکومیت اغتشاشات اخیر و تبیین ترفندهای دشمنان در این حوادث و گرامیداشت هفته دفاع مقدس مهمترین محورهای خطبه های نمازهای جمعه امروز شهرستانهای خراسان رضوی بود.

امام جمعه گناباد در خطبه های نماز  جمعه امروز این شهرستان ضمن محکومیت اغتشاشهای اخیر در تعدادی از مناطق کشور گفت: با بصیرت دینی و انقلابی مردم، دشمنان و عوامل داخلی و خارجی آنها در ایجاد آشوب و اغتشاش راه به جایی نمی برند و به اهداف خود نمی  رسند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی با حفظ هوشیاری و بصیرت نمی گذارند که دشمنان و ایادی سرسپرده آنها به ترفندهای خود دست یابند.

وی ضمن محکومیت اهانت به مقدسات در آشوبها و به راه انداختن اغتشاش و کشتن افراد بیگناه در جریان آشوبهای چند روز گذشته در سطح کشور از مسوولان خواست که افرادی که در جریان این اغتشاشها دستشان به خون بیگناهان آلوده شده است را به اشد مجازات برسانند.

امام جمعه گناباد گفت: استکبار جهانی و دشمنان در اغتشاشهای اخیر با متهم کردن حافظان امنیت به خشونت و تحریک عواطف مردم و فراخواندن آنان به ایجاد اغتشاش به دنبال اهداف خصمانه خود بودند. 

صادقی نسب افزود: کشورهای استکباری و آمریکا که مردم را به بهانه واهی دفاع از حقوق زنان و دستاویز قرار دادن یک مساله، دعوت به اغتشاش و ناامنی می کنند در کشورهای خود هیچ ارزشی برای حقوق مسلم زنان قائل نیستند و با بانوان در  زمان دستگیری به بدترین شیوه برخورد می کنند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از این هفته به عنوان فرصت مغتنمی برای تبیین رشادتها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و شهدا و ایثارگران برای مردم و از جمله نسل سوم که آن دوران را درک نکردند یاد کرد و ادامه داد: راویان دفاع مقدس باید در قالب برنامه های مختلف  خاطرات خود را از این افتخار آفرینی ها در دفاع از سرحدات میهن اسلامی برابر دشمن متجاوز بعثی که از طرف کشورهای مختلف استکباری حمایت می شد بازگو کنند.

امام جمعه سبزوار نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:در شرایطی که حادثه فوت یکی از بانوان کشور در مراجع قضایی، انتظامی و پزشکی قانونی در دست بررسی است، جبهه احزاب این حادثه را طعمه‌ای برای آسیب زدن به وحدت و انسجام داخلی تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه سبزوار افزود: در حوادث روزهای گذشته کشور، دست دشمنان، منافقان و عناصر ضد انقلاب کشور نمایان است و برخی عناصر خودی و کارشناس نما همسو با جریان دشمن با عدم تشخیص درست میدان و بدون توجه به مواضع  و تاثیرات سخنان خود تلاش می کنند با بهره برداری از این حادثه تلخ، راه هرگونه مقابله با بی‌حجابی و مسائل ضد اخلاقی را ببندند و آن را ناموجه جلوه دهند.

وی اضافه کرد: تخریب اموال عمومی، آتش زدن  ساختمان‌ها و  برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی حوادثی است که توسط معاندان و عناصر ضد انقلاب ساماندهی شده است.

امام جمعه سبزوار گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده با هدف تحریک جوانان به میدان آمده اند، جوانان باید با بصیرت و دشمن شناسی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند و در میدان دشمن بازی نکنند.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: دشمن تا امروز چهار جنگ را علیه نظام اسلامی ایران آغاز کرده است که نخستین آن جنگ تحمیلی بود که هشت سال طول کشید.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: جنگ دوم جنگ اراده‌ها و هدفش تضعیف اراده مردم ایران بود که در آن نیز به ناکامی رسید و جنگ سوم، جنگ اقتصادی است که در آن نیز شکست خورد.

وی جنگ چهارم را رسانه‌ای و از نوع نرم عنوان و اظهار کرد: حوادث  اخیر نشان داد که دشمن با کمک فضای رسانه‌ای به دنبال تضعیف افکار عمومی و پمپاژ دروغ است و مردم را تشویق به تخریب اموال عمومی می‌کند.