به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، براساس فراخوان و اطلاعیه های قبلی، صاحبان امتیاز پایگاههای خبری از امروز (جمعه)، یکم مهرماه تا پایان روز یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ میتوانند برای شرکت در پنجمین رتبهبندی پایگاههای خبری، به صفحه شخصی خود در سامانه جامع رسانههای کشور، مراجعه کنند و کد اعلام وصول اختصاصی رسانه خود را در صفحات وب سایت خود قرار دهند.
ورود به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانههای کشور
بر این اساس صاحبان امتیاز پایگاههای خبری در تاریخ های اعلام شده فرصت دارند تا با ورود به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانههای کشور به نشانی https://e-rasaneh.ir/ روند خود اظهاری را بر اساس شیوهنامه اعلامی تکمیل و مدارک و مستندات لازم را بارگذاری کنند.
اعلام بازه زمانی رتبه بندی پایگاههای خبری
دور پنجم رتبهبندی پایگاههای خبری دربازه زمانی یکساله و بر اساس عملکرد پایگاههای خبری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ انجام میشود.
براین اساس دور بعدی نیز به ترتیب از نیمه دوم سال تا پایان شهریورماه سال بعدی خواهد بود که فراخوان و و نحوه ثبت نام همراه با شیونامه های دور بعدی از طریق رسانه ها و ساین معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمع اصحاب رسانه و به ویژه صاحبان امتیاز پایگاههای خبری خواهد رسید.
تاکید بر اعلام وصول الکترونیک پایگاههای خبری برای شرکت در رتبهبندی
درج کد اعلام وصول الکترونیک پایگاههای خبری برای شرکت در رتبهبندی الزامی است و صاحبان امتیاز پایگاههای خبری میبایست با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه جامع رسانهها، کد اعلام وصول اختصاصی رسانه خود را در صفحات وب سایت خود قراردهند.
ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری در یک نگاه
به گزارش ایرنا، ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری، براساس فرم های خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه های خبری اعلام می شود.
نتایج رتبه بندی پایگاه های خبری بعد از نهایی شدن به مانند همیشه در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می شود.
تاکنون چندین مرحله رتبه بندی توسط معاونت مطبوعاتی در خصوص روزنامه ها و مجلات، پایگاههای خبری و سایت ها و همچنین خبرگزاری ها انجام و نتایج آنها از طریق همین سایت اطلاع رسانی شده است.
با روند رتبه بندی نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تغییرات مثبتی را شاهد خواهیم بود و در جریان آن ضوابط و قانون و از همه مهمتر تدوین شیوه نامه مربوط به رتبه بندی هر بخش از رسانه ها، به دقت مورد توجه قرار می گیرد.