به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید طریفی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده ها رکن اصلی تحصیل دانش آموزان هستند و حضور خانواده ها طبق این سند باید پررنگ تر از گذشته باشد.
وی افزود: خانواده ها یاور و همراه اصلی مدارس هستند و همسویی نزدیک خانواده ها با معلمان در زمان کرونا و تعطیلی مدارس شکل جدی تری گرفت و مدرسه در عمل به میان خانواده ها رفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون بعد از ۲ سال و با فروکش کردن نسبی کرونا، آموزش ها حضوری شده و البته برای جبران نقیصه تعطیلی مدارس، تابستان امسال برنامه ها و رقابت های تحصیلی برای دانش آموزان پایه های مختلف برگزار شد.
طریفی حسینی ادامه داد: ۱۴۰ هزار دانش آموز در این برنامه ها و رقابت های تحصیلی شرکت کردند و ۱۴ هزار نفر نیز به مراحل کشوری راه یافتند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان سازنده تمدنی نوین هستند، اضافه کرد: باید مسیر رشد و تعالی دانش آموزان به عنوان گنجینه، خزانه های استعدادی و ذخیره راهبردی فراهم شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با ارزش ترین لحظات زندگی هر فرد دوران تحصیل است که هویت و شخصیت سازی هر فردی را شکل می دهد.
حسینی طریفی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید مسیر رشد و تعالی دانش آموزان فراهم کند و باید نسلی خلاق و مستعد را پرورش کند.
وی یادآور شد: یکی از ضروریات مهم اینکه کادر آموزش باید از جدیدترین متد آموزشی دنیا آگاه باشد و متکی به دانش قدیم نباشد.
معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی افزود: دانش آموزان ویژگی ها و استعداد متفاوتی دارند که بر اساس آن استعداد پرورش یابند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ هزار دانش آموز در پایه های تحصیلی مختلف آغاز شد.
در این آیین همزمان زنگ صلح و دوستی مدارس، دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نواخته شد.