بندرعباس - ایرنا - رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقویت شبکه شاد گفت:‌ وجود این شبکه و یادگیری الکترونیکی یا غیر حضوری فرصتی است که نباید آن را تعطیل کرد، بنابراین یادگیری ترکیبی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

محسن زارعی روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس اظهار داشت:‌ امید می رود بتوان یکی از اهداف عدالت آموزشی را محقق کرد و بتوان از بهترین معلمان در این بستر  شاد برای همه آموزش دانش آموزان سراسر کشور بهره گرفت.

وی اضافه کرد:‌ بستر شبکه شاد که مدارس در دوران همه‌گیری بیماری کرونا استفاده کردند اکنون تقویت و کلاس مجازی و تکالیف و ارزشیابی مستمر و غیره درون آن تعبیه شده است که برای تکمیل آموزش به کمک معلمان خواهد آمد.

آموزش و پرورش در دروان کرونا خسارت دید

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: این نهاد در دوران کرونا خسارت دید و وجود نگاه آموزش برای آموزش، نگاه تک بعدی به آموزش و پرورش و بی تدبیریهای صورت گرفته را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت:‌ نگاه تک بعدی به آموزش و پرورش و کارکرد آن را صرفاً برای آموزش دیدن که صرفاً می‌توان در بستر الکترونیک انجام داد اشتباه است، هدف آموزش و پرورش تنها آموزش نیست و تنها یک بُعد از ساحت آن است.

زارعی تاکید کرد: می‌توان آموزش را در بستر فضای مجازی اجرا کرد اما نمی‌توان سایر بخش‌ها مانند تربیت اجتماعی، قرارگیری دانش آموزان در کنار همدیگر، تربیت سیاسی اجتماعی و سایر موضوع‌ها را در این را در این بستر انجام داد.

وی بیان کرد: دانش آموزان حتی از نظر جسمی هم آسیب دیدند که آمارها به خوبی این معضل را گواهی می‌دهند و همچنین آنان از مهارت های اجتماعی فاصله گرفتند، قرار است نسلی را برای زندگی کردن تربیت کنیم و هدف این نهاد تنها آموزش برای آموزش نیست.

تمدن نوین اسلامی به‌دست دانش آموزان محقق می‌شود

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره پیاده‌روی اربعین حسینی گفت:‌ رهبر معظم انقلاب نوید تمدن نوین اسلامی را می‌دهند و گاهی تصور می‌کنیم آرزو است اما حقیقتی است که به دست دانش آموزان محقق می‌شود و این را اعلام کردند.

زارعی گفت: همه دل ها در پیاده‌روی اربعین به هم گره می‌خورد و به یک مسیر و قبله حرکت می‌کنند، چون از هم دور هستیم تصور می‌کنیم از هم فاصله داریم و از این غافلیم که دل‌هایمان بهم نزدیک است.