به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پارسانیا روز شنبه در حاشیه آیین زنگ مهر در جمع خبرنگاران زنجان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش حدود ۱۱ سال پیش تصویب شده است، افزود: در این سال ها زحمات زیادی برای آن کشیده شده ولی میزان پیشرفت اجرای سند تحول امید بخش نیست و چندان پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.
وی ادامه داد: در واقع ما در این ۱۱ سال به اندازه سه سال پیش رفته ایم و همچنان از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عقب مانده ایم.
پارسانیا اظهار داشت: برای جبران این عقب ماندگی، وزیر آموزش و پرورش قرارگاهی تحت عنوان اجرایی سازی سند تحول تشکیل داد که کار آن، هم افزایی، همگرایی و هماهنگ کردن مجموعه اقدامات در واحدهای مختلف وزارتخانه است تا فعالیت های تحولی به صورت جزیره ای و پراکنده اجرا نشود.
وی گفت: تلاش ما در قرارگاه اجرایی سازی سند تحول این است که فعالیتها و اقدامات از دل سند تحول استخراج شود، نه اینکه فعالیتهای جاری هر ساله را به سند تحول نسبت دهیم.
مشاور وزیر در اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نظارت و ارزیابی فعالیت ها در اجرای سند تحول اشاره کرد و افزود: یکی از خلل هایی که سال های گذشته در اجرای سند داشتیم، نبود نظارت و پیگیری بود.
پارسانیا به لزوم گفتمان سازی تحول اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور طرح جامعی با تعامل با رسانه ها تدوین شده است تا همه یک تفسیر از سند داشته باشند و شاهد عملکردها و فعالیت های سلیقه ای نباشیم.
وی به راه اندازی مدارس الگوی سند تحول آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش داریم تا در هر منطقه آموزشی چند مدرسه الگو داشته باشیم تا برای سایر مدارس الهام بخش باشند.