ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: کیوی استان با دریافت نشان‌ بهداشت و سلامت از سوی کشور مقصد در صف صادرات به هند قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان در ساری افزود : مشکلاتی که برای صادرات کیوی به هند و کشورهای حاشیه دریای خزر در سال گذشته به وجود آمد موجب شد که بخشی از محصولات استان روی دست باغداران و یا سورتینگ‌داران استان بماند ولی امسال هیات اقتصادی از هند در اوایل اردیبشهت ماه از باغ‌ها، سردخانه‌ها و پایانه‌های مازندران بازدید کرد که وضعیت کیفیت محصول کیوی برای صادرات مطلوب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی با پیگیری‌های انجام شده طرف هندی کیفیت و سلامت کیوی مازندران را تایید کرد و از ۱۵ مهر ماه همزمان با زمان برداشت این محصول، فرایند تجارت ۲ طرف از سرگرفته خواهد شد.

خیریانپور با بیان این که حدود ۷۰۰ هزار تن نارنگی در سال جاری از باغات استان برداشت خواهد شد ، گفت : همچنین طبق برآوردها امسال ۲۰۰ هزار تن کیوی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پرتقال و مرکبات در باغات استان تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد.