تهران- ایرنا- کتاب «استراتژی و دیگر هیچ» در مصاحبه با یکی از مسئولان اطلاعاتی امنیتی به بررسی زوایای پنهان فعالیت سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب استراتژی و دیگر هیچ به بررسی درباره زوایای پنهان اهداف و فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در دهه‌های گذشته می‌پردازد و در تحلیل شناخت این سازمان و اندیشه‌های سران آن در دوره‌های مختلف انقلاب، اطلاعات منحصر به‌فردی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

ناصر رضوی از مسئولان اطلاعاتی امنیتی در نهادهای عمده کشور (اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی) بوده که بیش از ۳۰ سال عمر خدمتی خویش را صرفا در حوزه التقاط و به شکلی ویژه در مبارزه با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) طی کرده است.

احاطه رضوی زمینه‌های متعددی را در برمی‌گیرد که از آغاز مرحله به اصطلاح سیاسی سازمان مزبور شروع شده، دوره‌های متعدد و متنوع و زیگزاگ گونه فاز نظامی را هم شامل می‌شود.

گفتگوهای این کتاب با ناصر رضوی در سال ۱۳۹۴ به انجام رسیده‌ است. مصاحبه شونده، طی سال‌های گذشته تجربه‌ای طولانی در حوزه مبارزه با سازمان مجاهدین خلق در وزارت اطلاعات و بخش اطلاعاتی امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته و به‌دلیل احاطه کامل به موضوع، اطلاعات و تحلیل‌های قابل تأملی در زمینه‌های مختلف فعالیت این سازمان، به‌خصوص در سال‌های اول انقلاب ارائه می‌کند.

محمدحسن روزی‌طلب از پژوهشگران و نویسندگان تاریخ معاصر کشور است که تاکنون کتاب‌های متعددی از او منتشر شده است؛ کتاب‌هایی چون «صخره سخت»، «عملیات مهندسی»، «رعد در آسمان بی‌ابر» و کتاب اخیرِ «استراتژی و دیگر هیچ» از جمله آثار اوست.

قسمتی از متن کتاب

سازمان همواره این نگاه را داشت که مردم به دنبال عنصر پیروز هستند، به‌دنبال کسی می‌روند که پیروز میدان است؛ یعنی برای فرد پیروز کف می‌زنند نه برای شکست‌خورده؛ لذا شما باید در صحنه عمل، کاری کنید که پیروز جلوه نمایید. می‌گوید وقتی شما در هفتم تیر این کار را کردید، همه فکر خواهند کرد که این نظام فرو خواهد ریخت و شما موج شکست را به داخل حکومت می‌برید و بعد مردم می‌آیند و برای طرف پیروز کف می‌زنند.

کتاب استراتژی و دیگر هیچ مجموعه گفت و گوهای ناصر رضوی کارشناس امنیتی با موضوع سازمان مجاهدین خلق (منافقین)به قلم محمدحسین روزی‌طلب در سال ۱۴۰۱ در ۲۵۶ صفحه توسط انتشارات مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران با قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شد. این کتاب در سال ۹۸ توسط انتشارات یا زهرا منتشر شده‌بود.