تهران- ایرنا- دولت هند اعلام کرد این کشور در مسیر جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در بودجه جاری، پس از اصلاحات اقتصادی برای ساده‌تر شدن تجارت بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا از روزنامه هیندو، دولت هند، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که در مسیر جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در بودجه جاری، پس از اصلاحات اقتصادی برای ساده‌تر شدن تجارت بین‌المللی است. در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، این کشور بالاترین ورودی سرمایه های خارجی را با ۸۳.۶ میلیارد دلار ثبت کرد.

وزارت بازرگانی و صنعت در بیانیه ای نوشت: این سرمایه گذاری مستقیم خارجی از ۱۰۱ کشور به دست آمده است و در ۳۱ اتحادیه و ایالت و ۵۷ بخش در کشور  سرمایه گذاری شده است. به پشتوانه اصلاحات اقتصادی و سهولت انجام تجارت در سال های اخیر، هند در مسیر جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور قرار گرفته است. (سال مالی).

در این بیانیه آمده است که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، دولت سیاستی آزاد و شفاف را در نظر گرفته است که در آن بیشتر بخش‌ها، به طور آزادانه برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی باز هستند.

اصلاحات اقتصادی، شامل لغو برخی دستورالعمل ها و مقررات اقتصادی، به منظور کاهش بار جزییات غیرضروری، کاهش هزینه و افزایش سهولت تجارت در هند است.

جریان ورودی سرمایه گذار مستقیم خارجی در هند با کاهش ۶ درصدی به ۱۶.۶ میلیارد دلار در دوره آوریل تا ژوئن سال مالی جاری رسید.

این بیانیه گفت برای رسیدگی به واردات اسباب بازی های بی کیفیت و خطرناک و تقویت ساخت داخلی اسباب بازی ها، دولت هند اقدامات استراتژیکی را صورت داده است.

واردات اسباب بازی به هند در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ با ۷۰ درصد کاهش به ۱۱۰ میلیون دلار (۸۷۷.۸ کرور روپیه) رسیده است. از سوی دیگر صادرات این محصولات با رشد ۶۱ درصدی به ۳۲۶ میلیون دلار رسید.