همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش این شهرستان، حدود ۹ هزار بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاغت توزیع شد.

حجت الاسلام «ابوذر عباسی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این در طرح شهید سلیمانی نیز ۲ هزار بسته حمایتی سبد کالا و ۲ هزار سبد ارزاق همزمان با ایام دهه فجر سال گذشته بین نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد توزیع شد.

وی افزود: در طرح ضیافت همدلی نیز ۲ هزار بسته حمایتی در ماه مبارک رمضان به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک شد که هزینه هر بسته ۷۰۰ هزار تومان بود.

حجت الاسلام عباسی به اقدامات اثرگذار اداه اوقاف و امور خیریه این شهرستان در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا ۱۲۰ میلیون تومان و بیش از چهار هزار عدد ماسک به مراکز درمانی این شهرستان کمک و ۱۸ عدد ویلچر به معلولان اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل از ۱۳۷ مدافع سلامت و کادر درمان و ۴۰ خدمه بیمارستان، خدمت‌رسانی به ۳۰۰ بیمار کرونایی از محل موقوفات شادروان سیدالدوله و توزیع اقلام بهداشتی در بیمارستان امام حسین(ع) و خرید تجهیزات برای این بیمارستان با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات در زمینه مبارزه با کرونا عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: طی سال گذشته از محل نیت واقف، کمک هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی به بیماران سخت درمان پرداخت و اطعام‌دهی بیش از ۶۰ هزار نیازمند با توزیع غذای گرم در مناطق کمتر برخوردار و روستاهای این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به مدارس و دانش‌آموزان نیازمند، از سال گذشته تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تجهیز مدارس پرداخت و ۲ هزار و ۳۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات شادروان سیف‌الدوله با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر یادآور شد: علاوه بر این به دانش‌آموزان بی‌بضاعت ۶۶ مدرسه این شهرستان ۱۸۵ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف مساعدت شد.

حجت الاسلام عباسی همچنین پخت نان رایگان در مناسبت‌های مختلف و توزیع در نقاط حاشیه شهر و کمتر برخوردار، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی را از دیگر اقدامات طی سال گذشته برشمرد و گفت: ملایر یکی از شهرستان‌های سرآمد کشور در حوزه وقف است.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف، به برگزاری ۱۰ برنامه محوری و شاخص در این ایام اشاره و بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در یکی از بقاع متبرکه این شهرستان و راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی در منطقه امامزاده‌ عبدالله(ع) با هدف اشتغال‌آفرینی از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، برپایی میز خدمت در اداره، برگزاری جلسات مختلف پاسخگویی به سوال‌های مردم، برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و شاخص این شهرستان و استفاده از ۱۵ مبلّغ بومی در این زمینه را از دیگر برنامه‌های دهه وقف برشمرد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در این ایام ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار ملایر و بازدید از طرح‌های عمرانی، از بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر ملایر نیز سرکشی و از کادر درمان تجلیل خواهد شد و از خانواده‌های معظم شهدا سرکشی می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و این شهرستان ۱۹۰ موقوفه دارد.