اصفهان - ایرنا -  بررسی نقشه های هواشناسی از استقرار جوی به نسبت پایدار بر استان اصفهان، وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک موقت در سه روز آینده حکایت دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت که در اکثر مناطق با آسمان صاف تا کمی ابری همراه است تا اواخر هفته جاری بر روی استان ادامه خواهد یافت.

محمد رضا رفیعی ادامه داد: بر همین اساس وقوع وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک موقت، موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق شمال و شرق استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز هوای صاف تا کمی ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

رفیعی اظهار داشت: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۳۱ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه گرم‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۶ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۵ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ و بویین و میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی افزود: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اما از سوی دیگر افزایش آلاینده های زیست محیطی و ریزگردها سبب شده است تا امروز با شاخص ۹۷ (AQI) در مرز ناسالم برای گروه های حساس و چند روز گذشته هوای اصفهان در وضعیت نارنجی  و ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.