پیشوا- ایرنا- امام جمعه پیشوا گفت: همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) مراسم پیاده روی جاماندگان ارض طوس در شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام روح الله باقری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برپایی مراسم معنوی جاماندگان ارض طوس که در محل دفتر امام جمعه پیشوا برگزار شد اظهار داشت: شهرستان پیشوا به دلیل میزبانی از مرقد مطهر امامزاده جعفربن‌موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل امام هشتم شعیان، همواره مورد توجه عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در استان تهران و شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران بوده است و این امر موجب شده تا در ایام شهادت امام رضا(ع) این شهرستان میزبان هزاران نفر از زائران و مجاوران آن حضرت باشد.

وی اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که طی سال‌های اخیر در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران اجرا می‌شود، آئین پیاده روی جاماندگان ارض طوس است که در آن، مردم خداجوی و ولایت‌مدار شهرستان پیشوا و مناطق اطراف، پای پیاده مسیر حرم مطهر امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم (ع) طی کرده و در صحن مطهر این امامزاده جلیل القدر، عزاداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی خواهد کرد.

باقری تصریح کرد: عاشقان خاندان عصمت و طهارت روز شهادت امام رضا(ع) در قالب هیأت و دسته‌های مردمی به سمت حرم جعفر بن موسی الکاظم(ع) حرکت کرده و پس از تجمع در صحن مطهر ایشان پس از قرائت زیارت از بعید، به عزارداری می‌پردازند.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مردم شهرستان‌های اطراف نیز پیش از ظهر روز شهادت امام رضا(ع) در پیشوا حاضر شده همراه با زائران و مجاوران به عزاداری می‌پردازند.
حضرت امام رضا (ع) در سی‌ام سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.