تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: اکنون دستگاههای دولتی این شهرستان افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه بدهی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر نواییان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه وقف افزود: این میزان بدهی اعم از "پذیره و اجاره" است، در این خصوص برای هیچ دستگاهی پرونده قضایی تشکیل نشده است و بنای ما بر نرمش و مدارا است، لذا شایسته است زودتر خودشان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال ۶ وقف جدید در تربت حیدریه به ثبت رسیده است و با احتساب وقف‌های جدید اکنون نزدیک به ۲ هزار وقف و بیش از پنج هزار رقبه در این شهرستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند موضوع بیشتر موقوفات به نیت عزاداری برای حضرت امام حسین (ع)، اجرای برنامه‌های مذهبی، اجتماعی، کمک به نیازمندان، دانش‌آموزان، بیماران، سالمندان، مساجد و حوزه‌های علمیه است، اما بنای کار ما در وقف‌های جدید آن است تا افراد خیر را به سمت مسایل مهم اجتماعی روز نظیر درمان، دانش‌آموزان و حوزه‌های علمیه که از بودجه دولتی محروم هستند، هدایت کنیم.

نواییان در بخش دیگری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از پنج  هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی و از دهه وقف پارسال تاکنون نیز هزار و ۲۰۰ بسته کمک مومنانه بین نیازمندان در تربت حیدریه توزیع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه در ادامه به طرح  رزمایش مهر تحصیلی توسط اوقاف تربت‌حیدریه اشاره و اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و برای دهمین سال پیاپی ۲۱۵ بسته لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه تهیه و توزیع شد.

وی گفت: ارزش ریالی هر بسته برای مقطع ابتدایی ۲ میلیون و ۹۰۰ و مقطع متوسطه سه میلیون و صد هزار ریال بوده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.