بجنورد- ایرنا- مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: بازرسی از ساختمان های بلندمرتبه مرکز استان منجر به شناسایی ۱۲۸ بنای مسکونی ناایمن به لحاظ رعایت موارد آتش نشانی شد.

محمدحسن صحراگرد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده این ساختمان های بلندمرتبه در بافت فرسوده شناسایی شده است و اخطار لازم برای رعایت نکات و ضوابط ایمنی در این ساختمان ها به مالکان داده شد.

وی افزود: شناسایی ساختمان های اداری که مشکل ایمنی دارند هم در دست انجام و تاکنون ۷۰ درصد از این بناها مورد بازدید و نظارت قرار گرفته است که در این باره اخطار لازم به مالکان و مسوولان داده شده است. 

وی گفت: تاکنون ۷۰ مورد اخطار ایمنی به مالکان واحدهای تجاری و ۲۰ مورد اخطار به مالکان تالارهای بجنورد داده شده است. 

انجام ۹۶۵ ماموریت به وسیله آتش نشانان بجنورد

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در بخش دیگر سخنان خود گفت: آتش نشانان مرکز استان در نیمه نخست امسال به ۹۶۵ ماموریت اعزام شدند.

صحراگرد اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۴۲۵ ماموریت مربوط به امداد و نجات و ۵۴۰ مورد از ماموریت ها مربوط به حادثه های آتش سوزی بوده است.

وی افزود: امسال ۶۵ مورد آتش سوزی در منازل، ۶۴ مورد آتش سوزی ضایعات و ۶۸ مورد آتش سوزی فضای سبز آتش نشانان را به محل حادثه کشاند. 

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد بیان کرد: در این مدت ۲۳۸ مرد و ۲۲۳ نفر زن در حادثه های مختلف به وسیله آتش نشانان مرکز استان نجات یافتند و چهار نفر در سانحه های مختلف جان خود را از دست دادند.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.