ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۷۲۴ واقف بزرگ در زمان حاضر در استان از شخصیت‌های دینی و علما هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ساری در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان افزود: ۱۵ هزار موقوفه در استان وجود دارد که با نگاه اسلامی و بلند نظرانه مردم متدین این دیار این روند در استان همچنان تداوم دارد.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت وقف در قرآن کریم و رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) و ائمه مطهر (ع) بیان شده است و در کلام خدا وقف به نوعی مجاهدت ابراز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که، در سه سال گذشته ۲۱۸ وقف جدید در استان ثبت شده است، گفت: واکاوی این عدد مبین آنان است که فرهنگ وقف در مازندران افول نکرده و روز به روز در حال شکوفایی است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: در ایام کرونا اوقاف مازندران ۲۱۵ هزار سبد معیشتی را برای محرومین و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری منحوس تدارک و توزیع کرد که به طور حتم ثواب آن برای تمام واقفان خواهد بود.

وی اضافه کرد: اهدای تجهیزات بیمارستانی با همراهی خیران از دستاوردهای ماندگار واقفان در شیوع کرونا در استان است که بسیاری از مراکز درمانی مازندران در نقاط مختلف از جمله ساری، بابل و آمل از آن بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که، ۷۰ درصد از موقوفات در استان مربوط به عزاداری برای سید الشهدا (ع) است، افزود: این آمار نشان دهنده ارادت بی پایان دیار علویان به ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی اضافه کرد:  ۹۸ درصد از موقوفات در مازندران مقید به مکان است که نمی شود این منابع را در جای دیگر هزینه کرد.