شهرکرد-ایرنا- ۱۰ عنوان کتاب علمی و پژوهشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری از سوی سپاه قمربنی هاشم(ع)رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه قمر بنی هاشم(ع)، مسوول بسیج علمی پژوهشی گفت:این ۱۰عنوان کتاب علمی و پژوهشی توسط اعضای هسته‌های علمی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد تالیف و تدوین شده است.

سرهنگ پاسدار محمد جواد تجویدی افزود:هشت هزار نفر ساعت آموزش علمی در راستای تحقق شعار سال برای هسته‌های علمی بسیج در چهارمحال و بختیاری در قالب طرح شهید فخری زاده در شهرکرد با همکاری بسیج علمی پژوهشی و پارک علم و فناوری برگزار شد.

مسوول بسیج علمی پژوهشی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: این دوره‌ها در راستای اجرایی کردن بیانیه گام دوم و همچنین تحقق شعار سال؛«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» و فراهم سازی زمینه رشد مساوی و عدالت بین تمام اقشار و سطوح جامعه از لحاظ جغرافیایی برگزار می‌شود.

تجویدی افزود: ما با شعار هر پایگاه مقاومت یک سنگر دانش‌بنیان، تمام پایگاه‌های محلی را در این هسته‌های علمی قرار دادیم و این هسته‌های علمی زمینه استعدادیابی، جذب و حمایت مادی و معنوی در راستای یک حرکت و یک رستاخیز علمی را برایشان فراهم می‌کند.

این مقام مسوول ادامه داد: در همین راستا و در گام اول با یک فراخوانی عمومی در سطح تمام استان، شهرستان‌ها و روستاها و حتی در مناطق عشایری، کسانی که می‌دانند و مایل هستند و یا استعدادی دارند یا طرح و اختراعی دارند، به این کلاس‌ها دعوت می‌شوند.

وی گفت: طرح‌ها، ایده‌ها و اختراعات علاقه‌مندان بررسی و مشاوره‌های علمی لازم به آنها داده می‌شود و راهنمایی که در این سمت و سو می‌باید انجام بگیرد، در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

تجویدی افزود: اگر آنها نیاز به حمایت مادی و معنوی، مشاوره‌های علمی یا معرفی به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه داشته باشند، انجام می‌دهیم و در کنارشان هستیم.

مسوول بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد:هدایت به مراکز رشد در سطح بسیج و پارک علم و فناوری و هدایت به سمت فراهم‌کردن ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان  و در نهایت اشتغال آفرین و تولید ثروت از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

وی گفت: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری انجام می‌شود و در راستای تحقق شعار امسال نیز  شعار عملی ۱۰هزار نفر ساعت را آموزش دهیم که تاکنون حدود هشت هزار نفر ساعت در سطح استان انجام شده است.