به گزارش ایرنا، عابدین خرّم روز جمعه در جلسه مشترک با شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، پیشرفت کار صورت گرفته در خط یک و دو مترو را قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته به منظور تأمین منابع مالی احداث خطوط یک و ۲ و تامین اعتبارات فاینانس در سفر ریاست محترم جمهوری تلاش میکنیم تا تامین اعتبار مدنظر در کمترین زمان ممکن محقق شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی در خط ۲ مترو تبریز، گفت: تلاش میشود تا با هماهنگی های لازم با قرارگاه خاتم سرعت کار در این خط نیز افزایش داشته باشد.
شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت راه اندازی فاز ۳ خط یک مترو تبریز گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه، راه اندازی این فاز در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
یعقوب هوشیار، خاطرنشان کرد: ایجاد خطوط مترو یکی از پرهزینه ترین پروژه های عمرانی است و با این وجود تلاش میکنیم با تأمین اعتبار و رعایت تمهیدات لازم و اصول ایمنی فاز سه خط یک به بهره برداری برسد؛ این فاز که شامل ایستگاه میدان کهن تا شهرک نور لاله میشود از نقاط مسافرخیز و مهم شهر برای جابجایی شهروندان به شمار میرود.
یعقوب وحید کیا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در این نشست آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور احداث خطوط یک و ۲ مترو تبریز را تشریح کرد.
وحید کیا، با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در سطح شهر تبریز گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات ترافیکی صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس افزود: در آستانه بازگشایی مدارس اقداماتی از قبیل ایمن سازی مدارس، نصب علائم و تجهیزات عملیاتی شده است.
در این جلسه اتخاذ تهمیدات و اصول ایمنی راه اندازی فاز سه خط یک و سرعت بخشی به عملیات عمرانی در خط دو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار آذربایجان شرقی نیز بر پیگیری و حمایت از این اقدام تأکید کرد.
قطار شهری تبریز پنج خط دارد و عملیات اجرایی آن همزمان با شهرهایی مثل اصفهان، مشهد و شیراز در اوایل دهه ۱۳۸۰ آغاز شده است؛ هم اکنون عملیات اجرایی خط اول آن به طول ۱۷.۲ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه پایان یافته و در ۱۲ کیلومتر نخست آن مسافرگیری می شود.